آمریکایی ها باید از حق مقدس رای محافظت کنند: بایدن در سالگرد تولد مارتین لوتر کینگ جونیور

آتلانتا: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که آمریکایی ها باید به کارهای ناتمام مارتین لوتر کینگ جونیور، ارائه مشاغل و عدالت و محافظت از “حق مقدس رای، حقی که همه حقوق دیگر از آن سرچشمه می گیرد” متعهد باشند.
بایدن افزود: «زمان آن فرا رسیده است که هر مقام منتخب در آمریکا موضع خود را روشن کند.» وقت آن است که هر آمریکایی بایستد.
مهم‌ترین رویدادهای تعطیلات شامل راهپیمایی‌ها در چندین شهر و مراسم سالانه مارتین لوتر کینگ جونیور در کلیسای باپتیست بنیزر رهبر مقتول حقوق مدنی در آتلانتا بود، جایی که سناتور آمریکایی رافائل وارناک کشیش ارشد است. در سال‌های گذشته، پیوها توسط سیاستمداران جمع‌آوری شده بودند، اما با توجه به همه‌گیری، به جای آن سخنرانی‌های از پیش ضبط‌شده ارائه کردند.
دوشنبه نود و سومین سالگرد تولد کشیش مارتین لوتر کینگ جونیور بود که وقتی در سال 1968 در حالی که به کارگران سرویس بهداشتی برای دستمزد بهتر و ایمنی محل کار در ممفیس، تنسی کمک می کرد، ترور شد، فقط 39 سال داشت.
پسر ارشد کینگ روز دوشنبه از بایدن و کل کنگره به دلیل عدم تصویب قانون حق رای انتقاد کرد، حتی در شرایطی که 19 ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان در پاسخ به ادعاهای دروغین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد تقلب در انتخابات، رای دادن را دشوارتر کرده اند.
مارتین لوتر کینگ سوم گفت: “شما در زمینه زیرساخت ها موفق بودید، که چیز بزرگی است – اما ما نیاز داریم که از همان انرژی استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که همه آمریکایی ها حق رای بدون محدودیت یکسانی دارند.”
جمهوری خواهان سنا در مخالفت با لایحه های رأی گیری دموکرات ها متحد می مانند. بایدن سنگ اندازی آنها را بخشی از “حمله واقعی به دموکراسی ما، از قیام 6 ژانویه تا هجوم قوانین ضد رای جمهوری خواهان در تعدادی از ایالت ها” توصیف کرد.
بایدن گفت: “این دیگر فقط به این نیست که چه کسی رای می دهد. مهم این است که چه کسی می تواند آرا را شمارش کند. و اینکه آیا رای شما اصلا اهمیت دارد یا خیر. این درباره دو چیز موذیانه است: سرکوب رای دهندگان و براندازی انتخابات.”
سناتور تیم اسکات از کارولینای جنوبی، جمهوری‌خواه سیاه‌پوست سنا، با مجموعه‌ای از ویدئوهایی با مضمون روز پادشاه که به گفته او بر تحولات مثبت در زمینه حقوق مدنی تأکید می‌کند، پاسخ داد. اسکات انتقادات در مورد اقدامات حزب جمهوریخواه را نادیده گرفت و دموکرات ها را متهم کرد که اعضای حزبش را نژادپرست می دانند.
اسکات به آسوشیتدپرس گفت: مقایسه یا ادغام افرادی که با مواضع او به عنوان نژادپرست و خائن به کشور مخالف هستند، نه تنها توهین آمیز و خشمگین کننده است، بلکه کاملاً اشتباه است.
کینگ که سخنرانی تاریخی خود با عنوان “من یک رویا دارم” را هنگام رهبری راهپیمایی 1963 در واشنگتن ایراد کرد و در سال 1964 جایزه صلح نوبل را دریافت کرد، برابری نژادی را از کاهش فقر و توقف جنگ جدایی ناپذیر می دانست. اصرار او بر اعتراض غیرخشونت آمیز همچنان بر فعالانی که برای حقوق مدنی و تغییرات اجتماعی فشار می آورند، تأثیر می گذارد.
جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در سخنرانی روز دوشنبه گفت: اقتصاد ایالات متحده “هیچ وقت برای سیاه پوستان آمریکایی – یا واقعاً برای هیچ آمریکایی رنگین پوست منصفانه کار نکرده است”، یکی از بسیاری از بسیاری از رهبران ملی که به نیازهای برآورده نشده برای برابری نژادی در مورد مارتین لوتر کینگ اذعان کرد. روز
یلن به سخنرانی معروف کینگ در سخنانی که برای ایراد در صبحانه شبکۀ اقدام ملی کشیش آل شارپتون در واشنگتن ضبط کرد، اشاره کرد و به استعاره مالی اشاره کرد که وی هنگام توصیف وعده‌های پدران بنیانگذار در مورد برابری استفاده کرد.
کینگ در پله‌های یادبود لینکلن گفت: «آمریکا تا آنجا که به شهروندان رنگین پوستش مربوط می‌شود، از این سفته کوتاهی کرده است». او آن را “چک بدی، چکی که برگشت خورده است و دارایی ناکافی است. اما ما از ورشکستگی بانک عدالت خودداری می کنیم!”
“این لفاظی قانع کننده ای است، اما من همچنین فکر می کنم دکتر کینگ می دانست که این یک استعاره بیش از یک استعاره است. او می دانست که بی عدالتی اقتصادی در بی عدالتی بزرگتری که با آن مبارزه می کرد پیوند دارد. از بازسازی، تا جیم کرو، تا امروز، ما یلن گفت: اقتصاد هرگز برای سیاهپوستان آمریکایی – یا واقعاً برای هیچ آمریکایی رنگین پوستی منصفانه کار نکرده است.
او افزود که دولت بایدن به دنبال این بوده است که هیچ نهاد اقتصادی برای رنگین پوستان کار نکند. سهام در طرح نجات آمریکا گنجانده شد تا جوامع رنگین پوست از کمک به بیماری همه گیر برخوردار شوند، و خزانه داری 9 میلیارد دلار به مؤسسات مالی توسعه جامعه و مؤسسات سپرده گذاری اقلیت تزریق می کند که به طور سنتی توسط بخش مالی خدمات ضعیفی ارائه می شود.
او گفت: “هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن خزانه برای کاهش تقسیم ثروت نژادی وجود دارد.”
رویدادهای برنامه ریزی شده آتلانتا همچنین شامل راهپیمایی، تظاهرات و حرکت ثبت نام رای دهندگان توسط ائتلاف جورجیا برای برنامه مردمی و خدمات جوانان آمریکا بود.