فیلادلفیا: مراسم تشییع جنازه 12 کشته در آتش سوزی فیلادلفیا برگزار شد

فیلادلفیا: مراسم تشییع جنازه 9 کودک و سه بزرگسال که پنج روز پس از سال جدید در آتش سوزی فیلادلفیا جان باختند، برگزار شد، مرگبارترین آتش سوزی در این شهر در بیش از یک قرن گذشته.
مراسم تشییع جنازه در خیابان‌های غرق باران شهر صبح دوشنبه با خدماتی در مرکز لیاکوراس دانشگاه تمپل دنبال شد که اعضای جامعه به آن دعوت شدند و از آنها خواسته شد تا لباس سفید بپوشند.
حاضران در این مراسم سه ساعته به خواندن کتاب مقدس، اعلامیه های رسمی و موسیقی گوش دادند. بستگان از فقدان خود و خاطرات خود از عزیزانشان از دو میکروفون پشت میزهایی که تابوت‌هایی در میان گل‌های سفید و تصاویر بزرگ قربانیان حمل می‌کردند، صحبت کردند.
کشیش دکتر آلین والر از کلیسای باپتیست انون تابرناکل گفت: “هیچ یک از ما نمی دانیم با تشییع جنازه با 12 نفر چه کنیم.” ما در فضایی از غم و اندوه هستیم که آرزوی هیچ کس دیگری را نداریم.»
یکی از سخنرانان، خاله بچه ها، با گریه گفت که معتقد است “یک گردهمایی خانوادگی در بهشت” وجود دارد.
او گفت: “من معتقدم آنها با پدرشان هستند. من معتقدم که آنها با مادرم هستند. من معتقدم که آنها با پدرم، عموها و عمه هایشان هستند.” “آسیب عمیق است اما فروکش خواهد کرد.”
قربانیان آتش سوزی 5 ژانویه همه در طبقه سوم یک دوبلکس در شمال مرکز شهر در نزدیکی موزه هنر فیلادلفیا بودند. این دوبلکس آجری سه طبقه متعلق به اداره مسکن فیلادلفیا بود که آژانس مسکن عمومی شهر و بزرگترین صاحبخانه ایالت است.
به گفته اعضای خانواده، سه خواهر – روزالی مک دونالد، ویرجینیا توماس و کوینشا وایت – و 9 نفر از فرزندانشان در آتش سوزی جان باختند. این شهر هفته گذشته سایر قربانیان را به نام‌های کوئینتین تیت-مک‌دونالد، دستینی مک‌دونالد، دکوان رابینسون، جی کوون رابینسون، تانیشا رابینسون، تیفانی رابینسون، شانیس وین، ناتاشا وین و جانیا رابرتز شناسایی کرد. مسئولان سن آنها را اعلام نکردند.
بازرسان هفته گذشته تأیید کردند که این جرقه از درخت کریسمس شروع شده است، اما به طور رسمی اعلام نکردند که جرقه آن توسط کودکی که با فندک بازی می‌کرده، ایجاد شده است.
این آتش سوزی مرگبارترین آتش سوزی سال ها در یک ساختمان مسکونی در ایالات متحده بود، اما چند روز بعد با آتش سوزی در یک ساختمان بلند در محله برانکس شهر نیویورک که منجر به کشته شدن 17 نفر از جمله چندین کودک شد، از آن فراتر رفت.