اتحادیه اروپا: پاکستان به دنبال لغو ممنوعیت پروازهای اعمال شده توسط اتحادیه اروپا است

راولپندی: رسانه های محلی به نقل از مقام سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دادند که ممنوعیت اعمال شده توسط اتحادیه اروپا برای پروازهای خطوط هوایی بین المللی پاکستان (PIA) به زودی لغو خواهد شد.
«بله، ایکائو به سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (CAA) اطلاع داده است که ممیزی ایمنی انجام شده توسط تیم آن اخیراً در کمیته اعتبار سنجی ارائه شده است، که پس از آن SSC حذف خواهد شد و آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا لغو خواهد شد. به گزارش روزنامه داون، خاقان مرتضی، مدیر کل CAA در جلسه کمیته فرعی هوانوردی سنا در روز چهارشنبه گفت که این ممنوعیت وجود دارد.
وی همچنین گفت که تا زمانی که CAA تاییدیه را دریافت نکند، PIA قادر به از سرگیری عملیات پرواز به اتحادیه اروپا نخواهد بود.
یک تیم ممیزی ایکائو که برای انجام یک ممیزی ایمنی از مقام هوانوردی از پاکستان بازدید کرده بود، این روند را در 10 دسامبر تکمیل کرد. به گفته این روزنامه، با این حال، گزارش نهایی آن تا چند هفته دیگر منتشر و به صورت عمومی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
به گزارش داون، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) محدودیت های سفر اعمال شده بر PIA در ماه آوریل را برای مدت نامحدود تمدید کرده بود و به سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (PCAA) دستور داده است تا ممیزی ایمنی خود را در ماه جولای توسط ایکائو انجام دهد.