اتوبوس یا قطار؟ اولین “خودروی دو حالته” جهان که در ژاپن شروع به کار کرد

توکیو: این یک اتوبوس است، یک قطار است، یک DMV است! اولین وسیله نقلیه دو حالته جهان، به طور مساوی در خانه در جاده و راه آهن، قرار است روز شنبه در شهر Kaiyo در استان توکوشیما ژاپن به نمایش عمومی درآید.
DMV شبیه یک مینی بوس است و با لاستیک های معمولی لاستیکی در جاده کار می کند. اما هنگامی که به یک تقاطع می رسد، چرخ های فولادی از زیر شکم وسیله نقلیه به روی ریل فرود می آیند و عملاً آن را به واگن قطار تبدیل می کنند.
چرخ‌های قطار لاستیک‌های جلو را از مسیر خارج می‌کنند در حالی که چرخ‌های عقب پایین می‌مانند تا DMV را به سمت راه‌آهن سوق دهند.

111EB890-B831-496E-837E-1DD14580D459

مدیر عامل شرکت Asa Coast Railway که DMV ها را اداره می کند، گفت که این وسایل نقلیه می توانند به شهرهای کوچکی مانند Kaiyo با جمعیت پیر و در حال کاهش کمک کنند، جایی که شرکت های حمل و نقل محلی در تلاش برای کسب سود هستند.
شیگکی میورا، مدیرعامل این شرکت روز جمعه به رویترز گفت: «این (DMV) می‌تواند به مردم محلی (به عنوان اتوبوس) برسد و آنها را به راه‌آهن نیز برساند. به ویژه در مناطق روستایی با جمعیت سالخورده، ما انتظار داریم که حمل و نقل عمومی بسیار خوبی باشد.

4318AB37-7FF6-4F38-AD52-6F113F6C973E

بخش‌های لاستیک‌های لاستیکی و چرخ‌های قطار اتوبوس «دو حالته خودرو (DMV)» که می‌تواند هم بر روی سطوح جاده‌ای معمولی و هم در مسیر راه‌آهن حرکت کند.
راه آهن ساحلی آسا گفت: DMV می تواند تا 21 مسافر را حمل کند و با سرعت 60 کیلومتر در ساعت (37 مایل در ساعت) در مسیرهای ریلی حرکت می کند و می تواند با سرعت 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) در جاده های عمومی حرکت کند.
این ناوگان کوچک وسایل نقلیه که در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند، با سوخت دیزل، در امتداد بخشی از ساحل جزیره شیکوکو در جنوب ژاپن حرکت می‌کنند و چندین شهر کوچک را به هم متصل می‌کنند و مناظر ساحلی جذابی را به مسافران ارائه می‌دهند.
میورا گفت که امیدوار است این پروژه طرفداران راه آهن را از سراسر ژاپن تشویق کند تا از آن بازدید کنند.