ارتش سودان با تمدید آتش بس به مدت 72 ساعت موافقت کرد

قاهره: سودانی ها ارتش گفت در یک بیانیه روز یکشنبه که با تمدید الف موافقت کرده است آتش بس با شبه نظامی RSF برای مدت 72 ساعت، از پایان ترتیبات آتش بس فعلی. ارتش گفت که اگرچه شورشیان قصد داشتند به برخی سایت‌ها حمله کنند، اما امیدوار است که آنها به آتش‌بس پایبند باشند.
پیش از این، RSF نیز گفته بود که توافقنامه رسمی آتش بس «در پاسخ به فراخوان های بین المللی، منطقه ای و محلی» تمدید خواهد شد. درگیری مرگبار بین نیروهای نظامی رقیب سودان برای سومین هفته است که با وجود هشدارها درباره سقوط به سمت جنگ داخلی فاجعه بار ادامه دارد. صدها نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده اند. طرف‌ها علی‌رغم یک سری آتش‌بس که توسط میانجی‌ها از جمله ایالات متحده تضمین شده بود، مبارزه کرده‌اند.
یک خبرنگار رویترز گفت که وضعیت در خارطوم، جایی که ارتش در حال نبرد با نیروهای RSF مستقر در مناطق مسکونی است، روز یکشنبه پس از شنیده شدن درگیری های شدید در نزدیکی مرکز شهر، نسبتا آرام بود. ارتش روز یکشنبه گفت که کاروان های RSF را که از غرب به سمت خارطوم حرکت می کردند، منهدم کرده است.
RSF گفت که ارتش از توپخانه و هواپیماهای جنگی برای حمله به مواضع خود در تعدادی از مناطق در استان خارطوم استفاده کرده است. در تلاشی آشکار برای تقویت نیروهای خود، ارتش روز شنبه گفت که پلیس ذخیره مرکزی استقرار خود را در جنوب خارطوم آغاز کرده و به تدریج در سایر مناطق پایتخت مستقر خواهد شد.