انفجار هائیتی: حداقل 62 کشته بر اثر انفجار تانکر گاز در Cap-Haitien، دومین شهر بزرگ هائیتی

پاتریک آلمونور، معاون شهردار روز سه‌شنبه، که همچنین درخواست اهدای خون را تمدید کرد، گفت: وضعیت همچنان “بحرانی” است.

آلمونور گفت تانکر سوخت پس از توقف به دلیل مشکلات مکانیکی منفجر شد و شروع به نشت گاز کرد. او گفت که در زمان وقوع انفجار، مردم برای جمع آوری سوخت مستقیماً از کامیون جمع شدند.

هائیتی به دلیل کمبود شدید سوخت فلج شده است که منجر به قطع برق و اعتراضات شده است.

Cap-Haitien دومین شهر بزرگ این کشور است.

به گفته آلمونور خسارات وارده به شهر بسیار زیاد است. وی گفت: نزدیک به 50 خانه داریم که در اثر آتش سوزی آسیب دیده اند و بیشتر آنها باید تخریب شوند.

وی افزود: “شهر برای خروج از این فاجعه به کمک زیادی نیاز دارد، دولت مرکزی پیشنهاد کمک می دهد اما ما منتظریم تا آن را ببینیم.”

ما معتقدیم که به چیزی بیش از دولت مرکزی نیاز خواهیم داشت، وضعیت بحرانی است.»

در میان موجی از بحران ها، کمبود سوخت هائیتی می تواند بدترین حالت باشد.

مقامات محلی می گویند که تلاش های نجات ادامه دارد و انتظار می رود تعداد کشته ها افزایش یابد. مقامات هائیتی می گویند که دو بیمارستان صحرایی را در Cap Haitien مستقر کرده اند.

به گفته پزشکان بدون مرز که این بیمارستان را اداره می‌کند، حداقل شش نفر از کپ‌هایتین به بیمارستانی در شهر پورتو پرنس، پایتخت این کشور که تخصص سوختگی‌های شدید دارد، منتقل شده‌اند.

بر اساس بیانیه سخنگوی ندیاگا سک، یونیسف کیت های پزشکی را برای بیمارستان های کپ هایتین برای درمان قربانیان سوختگی ارسال خواهد کرد.

سک در این بیانیه افزود: یونیسف با درد خانواده‌های داغدار و خانواده‌هایی که اعضایشان مجروح شده‌اند همدردی می‌کند.

آریل هنری، نخست وزیر هائیتی، در پی این انفجار سه روز عزای ملی اعلام کرد، “به یاد قربانیان این تراژدی که تمام ملت هائیتی را غمگین کرده است.”