انواع ترمیم دندان

درمان بافت های سخت دندانی، از لیزری استفاده می شود که توسط آب موجود در بافت دندان و ماده ی هیدروکسی آپاتیت در دندان به خود جذب می کند. گرمای افزایش یافته در آب موجب تبدیل شدن آب میان بافتی دندان به بخار می شود و نتیجه آن افزایش فشار، اتفاقات انفجاری در سطح میکروسکوپی در بافت دندان ایجاد می شود که باعث می شود در قسمت آسیب دیده از روی دندان لایه برداری شود و از دندان جدا شود.

یکی از مهمترین ناهنجاری های دندانی مشکل در قرارگیری درست فک بالا و پایین می باشد که موجب می شود فرد با مشکل جویدن و سایش دندان ها مواجه شود و یا بر اثر کج و کوله و روی هم قرار گرفتن دندان ها مانع از تمیز شدن آن ها می شود و همین مشکل یک مشکل بزرگتر مثل پوسیدگی و عفونت دندان ها را به وجود خواهد آورد. لیزر، سطح دندان را تا فاصله ی نیم میلی متر تبخیر می کند، درحالی که در روش تراشیدن دندان، بخش عظیمی از دندان به صورت سه بعدی تراشیده می شود.

در بیشتر موارد حساسیت دندان پس از چند روز یا چند هفته کاهش پیدا میکند اما در برخی افراد تا آخر این حساسیت باقی می ماند به خصوص هنگامی که دندان در معرض سرما قرار میگیرد. سپس قالب برای تکنسین لابراتوار ارسال تا با توجه به قالب ساخته شده از دندان بیمار، روکش دندان ساخته شود. دندانهای آسیاب شیری که دچار بدشکلی بوده و یا پوسیده و شکسته هستند و یا دندانهایی که تحت عصبکشی سطحی قرار گرفتهاند برای پوشاندن بخش باقیماندهی دندان، نیازمند استفاده از روکش استیل ضدزنگ میباشند.

دندانپزشکان در چنین مواردی باید دندان را برای روکش آماده کنند. اما مطالعات اخیر نشان دهنده ی این موضوع می باشد که استفاده کردن از لیزر برای آماده سازی دندان باعث می شود که چسبندگی مواد پرکننده ی دندان به بافت دندان بسیار بیشتر می شود و در نتیجه استحکام پرکردگی دندان بیشتر بوده و نتیجه ی پرکردن دندان تضمین شده ترمیم دندان چگونه صورت میگیرد هستند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ترمیم دندان قائم شهر لطفا از صفحه ما بخواهید.