اولین آزمایشات جدید کووید-19 که از 24 ژانویه به مدارس می رسد: کاخ سفید

یکی از مقامات کاخ سفید گفت: در حالی که واشنگتن برای باز نگه داشتن کلاس ها در بحبوحه افزایش رکورد Omicron تلاش می کند، مدارس ایالات متحده باید اولین آزمایش های سریع کووید-19 را که توسط دولت فدرال در حدود دو هفته دیگر در دسترس قرار می گیرد، دریافت کنند.
این مقام گفت: آزمایش‌های جدید باید از طریق دولت‌های ایالتی سفارش داده شوند، اما کاخ سفید همچنین ظرفیت آزمایشگاهی را برای پشتیبانی از پنج میلیون آزمایش PCR ماهانه فراهم می‌کند که اگر ایالت‌هایشان مفید نبود، مدارس می‌توانند خودشان سفارش دهند. آن ها باید طی هفت تا 10 روز وارد شوند.
دولت بایدن روز چهارشنبه مجموعه اقدامات جدیدی را برای باز نگه داشتن کلاس ها اعلام کرد، از جمله دو برابر شدن ظرفیت آزمایش کووید-19 در مدارس با 10 میلیون آزمایش بیشتر، زیرا نوع Omicron به سرعت در ایالات متحده گسترش می یابد.
روشل والنسکی، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) روز چهارشنبه گفت: بستری شدن در بیمارستان کووید-19 در ایالات متحده حدود 33 درصد و مرگ و میرها حدود 40 درصد نسبت به یک هفته قبل افزایش یافته است.
به گفته این مقام، دولت بایدن از ایالت ها خواسته است که 10 میلیارد دلار از منابعی را که برای آزمایش کرونا در اختیار آنها قرار داده شده است، طبق قوانینی که سال گذشته امضا شد، هزینه کنند، اگرچه برخی از آنها در پرداخت این بودجه کند بوده اند.
منابع آموزشی گفتند که برخی از مناطق مدارس در ایالت هایی مانند پنسیلوانیا، تگزاس و جاهای دیگر برای دسترسی به آزمون ها، تا حدودی به دلیل تفاوت در پروتکل های ایمنی و همچنین محدودیت های عرضه، با مشکل مواجه شده اند.
این مقام گفت: “ما نمی خواهیم هیچ ایالتی مانع از این شود. دوره”، و افزود که اگر مدارس با دولت های ایالتی خود دچار مشکل شوند، دولت راه های دیگری برای تامین منابع برای مدارس پیدا خواهد کرد.
این مقام گفت: «ما واقعاً تلاش زیادی کرده‌ایم تا مطمئن شویم همه همه منابعی را که در حال حاضر در دسترس آنها هستند، می‌دانند.
وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده سال گذشته کمک مالی به یک منطقه مدرسه ای در فلوریدا ارائه کرد که بودجه ایالتی آن متوقف شده بود زیرا دانش آموزان را مجبور می کرد در مخالفت با ممنوعیت فرماندار جمهوری خواه در چنین دستوراتی، ماسک بزنند.
موضوع تعطیلی مدارس همچنان سیاسی و بحث برانگیز باقی مانده است، اما کاخ سفید می گوید که تقریباً 96 درصد از مدارس در سراسر کشور کلاس های حضوری را در این ماه برگزار کردند، در حالی که این رقم در ژانویه 2021، 46 درصد بود.
این مقام گفت که آزمایش‌های سریع فوق‌العاده از “بخش اختصاصی” یک قرارداد موجود حاصل می‌شود و با توجه به قراردادهایی که اکنون دولت برای تهیه 500 میلیون آزمایش سریع امضا می‌کند، ظرفیت کافی در دسترس خواهد بود.