اوکراین: درگیری در منطقه روسیه وارد دومین روز پس از حمله اوکراین می شود

کیو: نبرد در منطقه بلگورود روسیه روز سه‌شنبه وارد دومین روز شد و فرماندار آن به ساکنانی که پس از تهاجم مرزی جنگجویان مسلح از اوکراین فرار کردند، گفت که بازگشت به خانه‌هایشان هنوز امن نیست.
تهاجم روز دوشنبه که ظاهراً شامل خودروهای زرهی بود، بزرگترین حمله به روسیه از زمان آغاز جنگ در 15 ماه پیش بود، هرچند جزئیاتی از جمله تعداد جنگجویان درگیر، وابستگی آنها و وسعت هر گونه درگیری به طور مستقل تأیید نشد.
پس از اینکه نیروهای مهاجم ادعا کردند شهر مرزی کوزینکا و چندین شهر دیگر را به تصرف خود درآورده اند، مقامات روسی ساکنان منطقه گریوورون این منطقه را تخلیه کردند.
فرماندار بلگورود گفت: «پاکسازی قلمرو توسط وزارت دفاع همراه با سازمان های مجری قانون ادامه دارد. ویاچسلاو گلادکوف در سرویس پیام رسان تلگرام گفت.
وی گفت: «من اکنون از ساکنان منطقه گرایورون درخواست می کنم که… به طور موقت خانه های خود را ترک کردند، هنوز امکان بازگشت وجود ندارد.
گلادکوف گفت که یک زن در جریان تخلیه جان خود را از دست داده است و گزارش ها از زخمی شدن دو نفر نیز وجود دارد. وظیفه “شماره یک” روز سه شنبه رسیدن به آنها بود. روز دوشنبه، گلادکوف گفته بود که حداقل هشت نفر زخمی شده اند، چندین ساختمان آسیب دیده و بسیاری از ساکنان آن را ترک کرده اند.
یکی از گروه هایی که مسئولیت این تهاجم را بر عهده گرفت، لژیون آزادی روسیه، در تلگرام گفت: صبح همگی بخیر به جز پوتینسرسپردگان ما سحر را در سرزمین آزاد شده ملاقات کرده ایم و به جلوتر می رویم.”
این سازمان و گروه دوم، سپاه داوطلب روسیه (RVC)، می گویند که آنها نماینده جنگنده های مسلح روسی مخالف کرملین هستند که از اوکراین عملیات می کنند.
مسکو نیروهای اوکراینی را عامل این حمله دانست و گفت که خرابکاران به دنبال منحرف کردن توجه از تصرف شهر باخموت توسط روسیه در سه روز پیش پس از خونین ترین نبرد زمینی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم بودند.
بازرسان روسی گفتند که در حال باز کردن یک پرونده تروریسم در این تهاجم هستند.
کیف به طور علنی مقصر این حمله را رد کرد، اگرچه برخی از انکارهای آن با کنایه ظاهری همراه بود، تا تقلید از انکار گذشته روسیه در مورد نقش داشتن در جنبش‌های جدایی‌طلب در اوکراین.
مشاور رئیس جمهور اوکراین در توییتی نوشت: کیف «هیچ ربطی به آن ندارد». میخایلو پودولیاک. همانطور که می دانید، تانک در هر فروشگاه نظامی روسیه فروخته می شود و گروه های چریکی زیرزمینی متشکل از شهروندان روسی هستند.
RVC اواخر روز دوشنبه تصاویر ویدئویی منتشر کرد که در آن جنگنده‌ای در حال بازرسی یک خودروی زرهی دستگیر شده، برچسبی با آرم گروه روی نماد “Z” که برای شناسایی نیروهای روسی استفاده می‌شود، نشان می‌دهد. ویدئوی دیگری نشان می‌دهد که جنگنده‌ها با خودروی زرهی در جاده‌ای روستایی کار می‌کنند.
سایر ویدئوهای منتشر شده در کانال های رسانه های اجتماعی روسیه و اوکراین، تصاویر و ویدئوهایی از سربازان دستگیر شده روسی و اسناد هویتی آنها را نشان می دهد.
مش، یک کانال خبری روسی در تلگرام، گفت هواپیماهای بدون سرنشین شبانه به سقف ساختمان سرویس امنیتی روسیه FSB در شهر بلگورود، نزدیک به 80 کیلومتر (50 مایل) از ناحیه محل حمله حمله کردند. تصویری از وسایل نقلیه اورژانس در خارج از ساختمان منتشر کرد.
در داخل اوکراین، نیروهای روسی اولین پیروزی بزرگ خود را در 10 ماه گذشته با دستگیری باخموت جشن می گیرند. کیف می‌گوید که نیروهایش در حومه شهر در شمال و جنوب به دستاوردهای خود رسیده‌اند.
رئيس جمهور ولودیمیر زلنسکی روز سه‌شنبه از تفنگداران دریایی اوکراین بازدید کرد و عکس‌هایی را در یک مکان نامشخص به گفته او در خط مقدم قرار داد.