ایالات متحده تحقیقات درباره ادعاهای آزار جنسی اندرو کومو را آغاز کرد

آلبانی: مقامات نیویورک روز پنجشنبه فاش کردند که وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات مدنی را در ماه اوت در مورد ادعاهای آزار جنسی علیه اندرو کومو، فرماندار سابق این کشور آغاز کرد.
ماهیت دقیق تحقیق و وضعیت فعلی آن نامشخص بود.
دفتر فرماندار کتی هوچول، که با استعفای کومو در ماه اوت به قدرت رسید، گفت که در ماه اکتبر یک شرکت حقوقی را برای رسیدگی به “موضوعات مربوط به تحقیقات در حال انجام که از دولت قبلی به ارث رسیده است” استخدام کرد و یکی از این موارد تحقیق توسط بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری و دفتر دادستانی ایالات متحده در بروکلین.
هیزل کرامپتون هیز، دبیر مطبوعاتی هوچول گفت: «از آنجایی که این یک تحقیق در حال انجام است، ما در حال حاضر اظهار نظر بیشتری نخواهیم کرد.
استخدام این شرکت حقوقی ابتدا در قراردادی که روز پنجشنبه علنی شد در نتیجه درخواست‌های اسناد عمومی توسط چندین سازمان خبری فاش شد.
در این قرارداد آمده است که این شرکت، ویلکی فار و گالاگر، نماینده دفتر فرماندار در چندین تحقیق مربوط به دولت قبلی، از جمله تحقیقات وزارت دادگستری «در رابطه با ادعاهای آزار جنسی علیه فرماندار وقت» است.
کومو اعلام کرد که در 10 آگوست، یک هفته پس از گزارش تحقیقاتی که به سفارش لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، به این نتیجه رسید که 11 زن را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است، استعفا خواهد داد. آخرین روز ریاست جمهوری او 23 آگوست بود.
سخنگوی کومو، ریچ آزوپاردی، گفت که فرماندار سابق از این تحقیق مطلع شده است.
او گفت: “درک ما این است که بخش مدنی در ماه اوت تحقیقاتی را بر اساس گزارش ساختگی AG با انگیزه سیاسی آغاز کرد و از آن زمان تاکنون چیزی نشنیده ایم.”
سخنگویان وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کردند.
بخش حقوق مدنی این وزارتخانه بر اساس قانون فدرال ضد تبعیض اختیارات اجرایی دارد. این سازمان در سال 2018 ابتکاری را برای مبارزه با آزار جنسی کارکنان دولت و رسیدگی به شکایات ارائه شده در کمیسیون فرصت های شغلی برابر ایالات متحده آغاز کرد.
کومو اذعان کرده است که به برخی از زنان اظهاراتی کرده است که باعث ناراحتی آنها شده است، از جمله شوخی هایی که به عنوان معاشقه ناخواسته تعبیر شده است، اما او آزار و اذیت جنسی کسی یا تماس نامناسب با کسی را رد کرده است.
کلانتر شهرستان آلبانی در پاییز امسال شکایتی جنایی علیه کومو تنظیم کرد و او را متهم کرد که در اواخر سال 2020 با یک دستیار زن در عمارت فرمانداری دست زده است. محاکمه وی در مورد این اتهام حداقل تا ژانویه به تعویق افتاده است تا زمانی که دادستان منطقه در مورد این اتهامات تحقیق می کند. (AP)