ایالات متحده سفر از هشت کشور آفریقای جنوبی را به دلیل نوع جدید کووید-19 محدود می کند

واشنگتن: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده ورود مسافران هشت کشور آفریقای جنوبی را به دلیل نگرانی در مورد نوع جدیدی از کووید-19 که در آفریقای جنوبی پیدا شده است، محدود می کند.
یک مقام دولت بایدن گفت که این سیاست پروازها را ممنوع نمی کند و شامل شهروندان آمریکایی و ساکنان دائمی قانونی ایالات متحده نمی شود.
این محدودیت‌ها از دوشنبه اعمال می‌شود و در آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمباوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالاوی اعمال می‌شود.
بایدن در بیانیه‌ای گفت: «به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تا زمانی که اطلاعات بیشتری به دست نیاوریم، دستور می‌دهم محدودیت‌های سفر هوایی بیشتری از آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر اعمال شود». “این محدودیت‌های جدید از 29 نوامبر اعمال خواهند شد. همانطور که به جلو می‌رویم، ما همچنان بر اساس توصیه‌های علم و تیم پزشکی من هدایت خواهیم شد.”
این مقام دولت گفت که این محدودیت ها “به دلیل احتیاط فراوان با توجه به نوع جدیدی از کووید-19 که در جنوب آفریقا در حال گردش است، اعمال می شود.”
ایالات متحده تنها در 8 نوامبر محدودیت های سفر به آفریقای جنوبی را لغو کرد.
یکی از مقامات دولت دوم گفت که انتظار می‌رود این محدودیت‌ها در ساعت 12:01 صبح دوشنبه به وقت شرق اروپا اعمال شود و بعد از ظهر جمعه بعد از ظهر یک جلسه دولت در سطح عالی برای بحث در مورد این موضوع اعمال شد. به گفته این مقام، ایالات متحده می تواند در صورت گسترش این نوع، کشورها را به لیست محدودیت اضافه کند.
دولت بایدن قصد دارد در روز جمعه با شرکت های هواپیمایی آمریکا جلسه ای برای بحث در مورد محدودیت ها برگزار کند.
در ژانویه، بایدن برای جلوگیری از شیوع نوع جدید کووید-19، ورود اکثر شهروندان غیر آمریکایی را که اخیراً در آفریقای جنوبی بوده اند، ممنوع کرد.
ایالات متحده محدودیت های سفر برای 33 کشور از جمله چین، بیشتر اروپا، هند، برزیل، ایرلند، بریتانیا و ایران را در 8 نوامبر پس از جلوگیری از ورود بیشتر اتباع خارجی که از اوایل سال 2020 در آن کشورها بودند، لغو کرد.
این مقام دولتی گفت که محدودیت ها در پاسخ به “توصیه های مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهور و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها” بوده است.