فروشگاه‌ها جمعه سیاه را آغاز می‌کنند، اما مشکلات همه‌گیر همچنان ادامه دارد

نیویورک: انتظار می‌رود خرده‌فروشان در گامی نزدیک‌تر به سمت عادی بودن، شروع غیررسمی فصل خرید تعطیلات را جمعه با جمعیتی بیشتر از سال گذشته آغاز کنند. اما پیامدهای این بیماری همه‌گیر همچنان بر ذهن کسب‌وکارها و خریداران تأثیر می‌گذارد.
مشتریان با استخدام قوی، دستمزد سالم و پس انداز قابل توجه، به فروشگاه ها باز می گردند و انواع اقلام را هدر می دهند. اما این جهش همچنین منجر به انتخاب محدودی در سطح بین‌المللی شده است زیرا تامین‌کنندگان و خرده‌فروشان با کف پا مواجه شده‌اند.
کمبود کانتینرهای حمل و نقل و کامیون داران تحویل را به تاخیر انداخته است در حالی که تورم همچنان ادامه دارد. ترکیبی از پیدا نکردن کالای مناسب با قیمت مناسب – علاوه بر کمبود نیروی کار که پاسخگویی به مشتریان را برای مشاغل دشوارتر می کند – می تواند حال و هوای جشن کمتری را ایجاد کند.
در فروشگاه میسی هرالد اسکوئر در منهتن، قفسه‌ها انبار شده بود و خریداران در ساعت 6:30 صبح، نیم ساعت پس از باز شدن درها، به‌طور پیوسته وارد فروشگاه می‌شدند.
آنیوا پاولوفسکی درست قبل از افتتاحیه ساعت 6 صبح به میسی رفت و قصد داشت کفش و کت بخرد. خرید در روز شکرگزاری یک سنت خانوادگی بود، اما او سال گذشته در خانه ماند و فقط آنلاین خرید کرد. نگرانی در مورد کمبود، نیویورکر را مجبور به خرید شخصی کرد و او قصد دارد حدود 1000 دلار را برای خرید تعطیلات، مشابه سال‌های گذشته، خرج کند، حتی اگر نگران افزایش هزینه‌های بنزین و غذا است.
او گفت: “همه چیز گران است.”
طبق گفته Aurelien Duthoit، مشاور بخش ارشد در Allianz Research، انتظار می رود خریداران در جمعه سیاه امسال به طور متوسط ​​بین 5 تا 17 درصد بیشتر برای خرید اسباب بازی، لباس، لوازم خانگی، تلویزیون و سایر خریدها در مقایسه با سال گذشته بپردازند. افزایش قیمت تلویزیون به این دلیل که هر تخفیفی که در دسترس باشد برای کالاهایی اعمال می‌شود که قبلاً هزینه بیشتری دارند.
نیل ساندرز، مدیر عامل GlobalData Retail می‌گوید: «من فکر می‌کنم که فصل تعطیلات نامرتبی خواهد بود. “این برای خرده فروشان، مصرف کنندگان و کارگران کمی ناامید کننده خواهد بود. ما شاهد صف های طولانی خواهیم بود. فروشگاه های نامرتب تر را مشاهده خواهیم کرد. در هنگام جمع آوری سفارشات آنلاین شاهد تاخیر خواهیم بود.”
خرده فروشان بزرگ خود را برای فصل تعطیلات آماده می کنند و سعی می کنند راه حلی برای عقب ماندگی های زنجیره تامین بیابند. برخی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشان ایالات متحده، کالاها را به بنادری با شلوغی کمتر تغییر مسیر می‌دهند، حتی کشتی‌های خود را اجاره می‌کنند.
جف جنت، مدیر عامل میسی، به آسوشیتدپرس گفت: «ما عمیق هستیم و آماده هستیم،» با اشاره به اینکه سطح موجودی انبار نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است. ما در شرایط خوبی هستیم.»
اما در بهترین خرید در حومه دنور در لون تری، یک خریدار نتوانست چیزی را که می‌خواست پیدا کند.
آدی واندربلد در حین مرور لپ‌تاپ‌های اپل گفت: «چیزی که برای آن آمده‌ام هم در فروشگاه و هم به صورت آنلاین موجود نیست. اکنون من به اطراف نگاه می‌کنم تا سعی کنم چیزی را پیدا کنم که از ساعت 4 بیدار شوم. من اینجا پایین بیایم.»
در حالی که بلک فرایدی به عنوان روز خرید دیوانه‌وار در تخیل آمریکایی‌ها تسلط دارد، در دهه گذشته با باز شدن فروشگاه‌ها در روز شکرگزاری و تغییر خرید به آمازون و سایر خرده‌فروش‌های آنلاین، جایگاه خود را از دست داده است. فروشگاه‌ها با تبلیغات فروش بلک فرایدی در روزهای بیشتر و بیشتر، اهمیت روز را کاهش دادند.
همه‌گیری باعث شد بسیاری از خرده‌فروشان در روز شکرگزاری فروشگاه‌ها را ببندند و تخفیف‌هایی را در وب‌سایت‌های خود اعمال کنند، از اوایل اکتبر. این در سال جاری نیز ادامه دارد، اگرچه معاملات در فروشگاه ها نیز وجود دارد.
با این حال، برخی کارشناسان معتقدند جمعه سیاه دوباره شلوغ ترین روز خرید امسال خواهد بود.
جنت، مدیرعامل میسی، گفت: ازدحام جمعیت میسی در ساعات اولیه افتتاحیه ساعت 6 صبح در مقایسه با سال گذشته بیشتر بود، در حالی که فروش آنلاین قوی بود.
کارول کلاریج از بورن، انگلستان، 15 سال است که برای خرید هفته شکرگزاری به نیویورک می آید، اما سال گذشته به دلیل همه گیری همه گیر، از خرید آن صرف نظر کرد. ایالات متحده در اوایل نوامبر به روی مسافران بریتانیا باز شد، زیرا ممنوعیت سفرهای همه گیر را لغو کرد.
کلاریج که به همراه یکی از دوستانش در حال تماشای مجموعه های هدایای زیبایی در طبقه اول میسیز بود، گفت: “ما برای انجام این کار باید مدت زیادی صبر می کردیم.” گردش.”
برای برخی، جمعه سیاه امسال تجربه ای آرام بود. ادموند کونات، خریدار، گفت که تقریباً سه دوجین نفر در صف خرید Best Buy در منطقه دنور بودند که درها در ساعت 5 صبح باز شد.
Kunath که به دنبال معاملاتی برای هدفون Apple AirPods و یک هارد دیسک بود، گفت: «تعجب آور است که جمعیت امروز صبح اینجا چقدر کم است.
طبق Mastercard SpendingPulse که خرده فروشی کلی را در تمام انواع پرداخت اندازه گیری می کند، انتظار می رود خرده فروشی ایالات متحده، به استثنای خودرو و گاز، از دوشنبه تا یکشنبه گذشته 10 درصد نسبت به سال گذشته و 12 درصد از فصل تعطیلات 2019 افزایش یابد. انتظار می رود با بازگشت ترافیک فروشگاه، فروش در جمعه سیاه نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یابد.
طبق گفته مسترکارت، خرید آنلاین همچنان بسیار زیاد است و انتظار می‌رود فروش آنلاین پس از افزایش 46 درصدی در یک سال قبل، زمانی که بسیاری از خریداران در خانه ماندند، 7 درصد در هفته افزایش یابد. طبق Adobe Digital Economy Index، برای فصل تعطیلات کلی، فروش آنلاین باید 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد، در مقایسه با افزایش 33 درصدی در سال گذشته.
برای دوره نوامبر و دسامبر، فدراسیون ملی خرده فروشی، بزرگترین گروه خرده فروشی کشور، پیش بینی می کند که فروش بین 8.5 تا 10.5 درصد افزایش خواهد یافت. فروش تعطیلات در سال 2020 حدود 8 درصد افزایش یافت، زیرا خریداران، که در اوایل شیوع بیماری همه گیر تعطیل شده بودند، پول خود را برای لباس خواب و کالاهای خانگی خرج کردند.