ایرانیان به دلیل پیشنهادات مبتنی بر سایبری برای تأثیرگذاری بر انتخابات 2020 آمریکا تحریم و متهم شدند

وزارت خزانه داری شش فرد و یک نهاد ایرانی را به دلیل تلاش برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تحریم کرد.

همزمان، وزارت دادگستری از اتهامات جنایی علیه دو تن از ایرانیان خبر داد. در کیفرخواست ادعا شده است که متهمان سید محمد حسین موسی کاظمی و سجاد کاشیان «در یک کمپین هماهنگ و چند جانبه با قابلیت سایبری برای ارعاب و تأثیرگذاری بر رأی دهندگان آمریکایی و در غیر این صورت تضعیف اعتماد رأی دهندگان و ایجاد اختلاف در رابطه با ریاست جمهوری 2020 آمریکا شرکت کرده اند. انتخابات.”

دادستان ها ادعا می کنند که پیام ها و ایمیل های فیس بوک به ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری دونالد ترامپ، مشاوران کاخ سفید و اعضای رسانه ها ارسال شده است. به گفته دادستان‌ها، این پیام‌ها شامل ویدئویی بود که نشان پسران مغرور را در خود داشت و در این پیام‌ها ادعا می‌شد که حزب دمکرات در تلاش است تا از «آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدی» در وب‌سایت‌های ثبت نام رأی دهندگان ایالتی سوء استفاده کند.

کیفرخواست همچنین پیام های انتخاباتی دروغینی را که متهمان با استفاده از اطلاعات به دست آمده از وب سایت رای دهندگان یک ایالت ناشناس برای رای دهندگان ارسال می کردند، توصیف می کند.

در کیفرخواست آمده است: «این ایمیل‌ها همچنین ظاهراً از طرف Proud Boys بودند، دموکرات‌های ثبت‌نام شده را هدف قرار دادند و گیرندگان را تهدید کردند که اگر وابستگی حزبی خود را تغییر ندهند و به رئیس‌جمهور ترامپ رای ندهند، آسیب‌های جسمی وارد خواهند کرد». آدرس خیابان گیرنده.”

این پرونده در منطقه جنوبی نیویورک مطرح شد. متهمان با اتهامات توطئه، ارعاب رأی دهندگان و انتقال تهدیدات بین ایالتی روبرو هستند. کاظمی علاوه بر این با اتهامات کلاهبرداری رایانه ای نیز مواجه است.

تحریم های وزارت خزانه داری

وزارت خزانه‌داری در اعلام این تحریم‌ها گفت: «ایالات متحده تلاش‌هایی را برای نفوذ سایبری توسط بازیگران تحت حمایت دولت، از جمله بازیگران ایرانی که به دنبال ایجاد اختلاف و تضعیف ایمان رأی‌دهندگان به روند انتخابات آمریکا بودند، شناسایی کرد».

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این بازیگران ایرانی اطلاعات رای‌دهندگان آمریکا را از وب‌سایت‌های انتخابات ایالتی آمریکا به‌دست آوردند یا تلاش کردند، ایمیل‌های تهدیدآمیز برای ارعاب رأی‌دهندگان ارسال کردند، و اطلاعات نادرست مرتبط با انتخابات و امنیت انتخابات را ساختند و منتشر کردند».

وزارت خزانه داری گفت که “توانایی بازیگران برای استفاده از این دسترسی غیرمجاز در نهایت توسط دفتر تحقیقات فدرال خنثی شد.”

وزارت خزانه داری گفت که شرکت سایبری ایرانی Emennet Pasargad این تلاش را رهبری کرد. این شرکت به همراه شش فرد مرتبط با آن تحریم شد.

این شرکت قبلاً به دلیل حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با نام دیگری تحریم شده بود. همچنین محمد باقر شیرین کار، مدیر شرکت و پنج نفر دیگر مرتبط با شبکه Emennet از جمله کاظمی و کاشیان، دو نفری که متهم بودند، تحریم شد.

در نتیجه تحریم‌ها، «کلیه دارایی‌ها و منافع در اموال اهداف تعیین‌شده که تحت صلاحیت قضایی ایالات متحده است مسدود می‌شود و افراد آمریکایی به طور کلی از انجام معاملات با آنها منع می‌شوند» و «موسسات مالی و سایر اشخاصی که درگیر هستند. در برخی معاملات یا فعالیت‌ها با نهاد و افراد تحریم‌شده ممکن است خود را در معرض تحریم قرار دهند یا مشمول اقدامات اجرایی شوند.»

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین برای «اطلاعات درباره یا درباره فعالیت‌های» کاظمی و کاشیان تا 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

این داستان با جزئیات بیشتر به روز شده است.

شان لینگااس در این گزارش مشارکت داشت.