بانک اتم بدون کاهش دستمزد به چهار روز کاری هفته می‌رود

بانک اتم روز سه شنبه اعلام کرد که همچنین ساعات کاری هفتگی 430 کارمند خود را از 37.5 به 34 کاهش داده است و انتظار دارد اکثر کارگران دوشنبه یا جمعه مرخصی بگیرند. این تغییر داوطلبانه است و به این معنی است که کارکنان روزهای بیشتری را کار می کنند.

این شرکت گفت که این سیاست که از اول نوامبر اجرایی شد، برای حمایت از «بهزیستی ذهنی و جسمی» کارکنان اتم و بهبود بهره‌وری معرفی شد. اکثریت کارگران آن به هفته کاری جدید روی آورده اند.

مارک مولن، مدیرعامل اتم در بیانیه‌ای گفت: «یک هفته چهار روزه فرصت‌های بیشتری را برای کارمندان ما فراهم می‌کند تا علایق خود را دنبال کنند، با خانواده‌شان وقت بگذرانند و تعادل سالم‌تری بین کار و زندگی ایجاد کنند.»

مولن گفت که تجربه اتم در طول همه‌گیری «بسیاری از افسانه‌های محل کار مدرن» از جمله نیاز به کار در دفتر را منفجر کرده است.

Atom در سال 2016 به عنوان یک بانک موبایل راه اندازی شد. از طریق برنامه خود حساب های پس انداز، وام های تجاری و وام مسکن را ارائه می دهد.

کارگران برای چهار روز هفته فریاد می زنند.  وقت آن است که روسای آنها توجه کنند

مولن به CNN Business گفت که Atom برنامه جدید را قبل از اجرای آن در تیم های کوچکتر آزمایش نکرده است.

او گفت: «همه باید این کار را انجام می‌دادند تا ما واقعاً بفهمیم که آیا کار می‌کند یا خیر.

وی افزود که تا کنون کاهشی در بهره وری یا سطح خدمات مشتری نداشته است، اما “سازگاری مردم زمان می برد.”

“اگر فقط 20 سال را در یک مدل گذرانده باشید و ناگهان به مدلی جدید پرتاب شده باشید، صبح جمعه از خواب بیدار می شوید و فکر می کنید که “با این همه مدت چه کار کنم؟” ” مولن گفت.

کارگران مدت‌هاست که برای تعادل بین کار و زندگی فریاد می‌زنند. دو مطالعه در ایسلند بین سال‌های 2015 و 2019 که یک هفته کاری چهار روزه را با همان نرخ دستمزد آزمایش کردند، هیچ افت متناظری در بهره‌وری در میان شرکت‌کنندگان و افزایش چشمگیر در رفاه کارکنان نشان ندادند.
و از آنجایی که این بیماری همه‌گیر میلیون‌ها نفر را به کار از راه دور سوق داد، درخواست‌ها برای افزایش انعطاف‌پذیری تنها بلندتر شده است.
Elephant Ventures، یک شرکت مهندسی نرم افزار و داده در شهر نیویورک، گفت که پس از آزمایش موفقیت آمیز آن در آگوست 2020، برای همیشه به یک هفته کاری چهار روزه منتقل شده است.

مولن در بیانیه ای گفت که هفته کاری پنج روزه، یادگار قرن بیستم، “دیگر برای هدف مناسب نیست” و او امیدوار است که شرکت های بیشتری از Atom پیروی کنند.