بایدن: آیا جو بایدن می تواند دوباره پیروز شود؟ در اینجا نحوه عملکرد مدیران قبلی آمده است

واشنگتن: هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌خواهد قدرت و اعتباری را که تنها پس از یک دوره ریاست جمهوری به دست می‌آید، رها کند، و جو بایدن نیز از این قاعده مستثنی نیست. او با وجود اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها نمی‌خواهند او را دوباره در انتخابات شرکت کنند، پیش می‌رود.
ما برگشتیم تا ببینیم چه زمانی روسای جمهور مدرن تصمیمات خود را برای انتخاب یک دوره دوم اعلام کردند، میزان محبوبیت گالوپ آنها در آن زمان چقدر بود و اوضاع برای آنها چگونه رقم خورد.
یک موضوع: نبردهای اولیه نشانه این است که آیا رئیس جمهور در انتخابات مجدد پیروز خواهد شد یا خیر. این خبر خوبی برای بایدن است که به نظر می رسد از هر رقیب مهمی دوری کرده است.
هری ترومن
زمانی که رئیس جمهور فرانکلین دلانو روزولت در سال 1945 در نزدیکی پایان جنگ جهانی دوم درگذشت، او معاون رئیس جمهور بود. ترومن تصمیم گرفت برای یک دوره کامل خود نامزد شود و در 8 مارس 1948 نامزدی خود را اعلام کرد. در نظرسنجی که دو ماه قبل انجام شد، محبوبیت او 53 درصد بود. انتظار می رفت ترومن در انتخابات عمومی به توماس دیویی، یک جمهوری خواه ببازد، اما او به یک پیروزی ناچیز دست یافت.
ترومن در 29 مارس 1952 اعلام کرد که پس از شکست در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر از سناتور استس کفوور از تنسی، به دنبال یک دوره کامل دوم نخواهد بود. محبوبیت او در بحبوحه مشکلات اقتصادی و جنگ کره به 22 درصد کاهش یافته بود.
دوایت آیزنهاور
آیزنهاور، جمهوری‌خواه، کمی قبل از اعلام کمپین انتخاباتی خود در 29 فوریه 1956، محبوبیت 75 درصدی داشت.
آیزنهاور به عنوان فرمانده ارشد سابق متحدین در طول جنگ جهانی دوم، آمریکایی ها را متقاعد کرد که او رهبر مناسبی در صحنه جهانی است. او آدلای استیونسون نامزد دموکرات را شکست داد.
جان اف کندی
کندی در سال 1963 ترور شد، قبل از اینکه فرصتی برای نامزدی برای دوره دوم داشته باشد.
لیندون بی جانسون
جانسون در زمان مرگ کندی معاون رئیس جمهور بود و به سرعت برای اولین دوره کامل ریاست جمهوری خود در سال 1964 نامزد شد و در مقابل بری گلدواتر جمهوری خواه به پیروزی رسید. با این حال، محبوبیت دموکرات به دلیل جنگ ویتنام و آشفتگی داخلی به شدت کاهش یافت.
مشخص شد که جانسون در سال 1968 پس از نمایش قدرتمند یوجین مک کارتی در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر در خطر از دست دادن نامزدی حزبش قرار داشت. بلافاصله پس از آن، جانسون با اعلام اینکه در 31 مارس 1968 اعلام کرد که به دنبال یک دوره دوم نخواهد بود، کشور را شوکه کرد. محبوبیت او در آن ماه تنها 36 درصد بود.
ریچارد نیکسون
زمانی که نیکسون در 7 ژانویه 1972 مبارزات انتخاباتی خود را اعلام کرد، محبوبیت 50 درصد داشت. نفوذ واترگیت در مقر کمیته ملی دموکرات ها در تابستان همان سال اتفاق افتاد، اما رسوایی آنقدر شتاب پیدا نکرد که او را به پایین بکشاند.
نیکسون، یک جمهوری خواه، جورج مک گاورن، یک دموکرات را در یک شکست بزرگ شکست داد. با این حال، او دومین دوره ریاست جمهوری خود را به پایان نرساند و در سال 1974 پس از افشاگری درباره واترگیت از سمت خود استعفا داد.
جرالد فورد
فورد، یک جمهوری خواه، با کناره گیری نیکسون رئیس جمهور شد و او اعلام کرد که در 8 ژوئیه 1975 برای یک دوره کامل انتخاباتی خود نامزد خواهد شد. او یک ماه قبل از محبوبیت 52 درصدی برخوردار بود.
او با نارضایتی از تورم و اختلاف نظر از تصمیم خود برای عفو نیکسون مواجه شد و در انتخابات به جیمی کارتر، دموکرات، شکست خورد.
جیمی کارتر
کارتر کمپین انتخاب مجدد خود را در 4 دسامبر 1979 اعلام کرد. محبوبیت او به تازگی به 51 درصد رسیده بود. با این حال، مردم آمریکا از تورم، بحران انرژی و گروگانگیری در ایران خسته شده بودند. کارتر بر اثر چالش اولیه سنا مجروح شد. تد کندیو او در نهایت توسط رونالد ریگان، جمهوریخواه شکست خورد.
رونالد ریگان
ریگان پیشنهاد انتخاب مجدد خود را در 29 ژانویه 1984 اعلام کرد. محبوبیت او در آن ماه 52 درصد بود. ریگان علیرغم نگرانی‌ها در مورد سنش – او 73 سال داشت و در آن زمان مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ بود – به راحتی والتر موندل، یک دموکرات را شکست داد.
جورج اچ دبلیو بوش
محبوبیت بوش پس از جنگ خلیج فارس، زمانی که نیروهای آمریکایی عراق را از کویت بیرون راندند، افزایش یافت. با این حال، تا زمان اعلام کمپین انتخاباتی مجدد خود در 11 اکتبر 1991، میزان محبوبیت او به 65 درصد کاهش یافت.
پت بوکانن در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان بوش را به چالش کشید. اگرچه بوش نامزدی را به دست آورد، اما در بحبوحه رکود اقتصادی، شانس او ​​برای دور دوم ریاست جمهوری کمرنگ شد. او در نهایت به بیل کلینتون، دموکرات، شکست خورد.
بیل کلینتون
محبوبیت کلینتون زمانی که اعلام کرد برای انتخابات مجدد در 14 آوریل 1995 نامزد خواهد شد، 47 درصد بود. دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای در سال 1994 از بین رفتند، که باعث شد برخی این سوال را مطرح کنند که آیا کلینتون یک دوره رئیس جمهور خواهد بود یا خیر. اما او با کمک یک اقتصاد رو به رشد دوباره به قدرت رسید و باب دول، یک جمهوری خواه را شکست داد.
جورج دبلیو بوش
حملات 11 سپتامبر 2001، بوش، جمهوریخواه را به حمله به افغانستان و به دنبال آن جنگ دیگری در عراق سوق داد. یک ماه پس از ورود نیروهای آمریکایی به بغداد، بوش اعلام کرد که برای انتخابات مجدد در 16 می 2003 نامزد خواهد شد. میزان محبوبیت او در آن ماه 69 درصد بود. او جان کری دموکرات را شکست داد.
باراک اوباما
اوباما، یک دموکرات، در زمان اعلام کمپین انتخاب مجدد خود در 4 آوریل 2011، محبوبیت 48 درصدی داشت. او تلاش کرد آمریکایی ها را متقاعد کند که اقتصاد پس از فروپاشی مالی و رکود متعاقب آن رو به بهبود است، اما در نهایت میت رامنی، جمهوری خواه را شکست داد. .
دونالد ترامپ
ترامپ، یک جمهوری خواه، اعلام کرد که برای انتخابات مجدد در 18 ژوئن 2019 نامزد خواهد شد. ماه قبل، میزان محبوبیت او 41 درصد بود. او برای اولین بار در پایان سال استیضاح شد و پس از آن همه گیری ویروس کرونا اقتصاد را به بن بست رساند. جو بایدن، دموکرات، ترامپ را که تلاش کرد از انتقال مسالمت آمیز قدرت جلوگیری کند، شکست داد.
جو بایدن
بایدن مبارزات انتخاباتی خود را در 25 آوریل اعلام کرد. میزان محبوبیت او در ماه قبل 40 درصد بود. بایدن در پایان دوره دوم ریاست جمهوری 86 ساله شود و این نگرانی را ایجاد می کند که او برای ادامه دادن چنین شغل سختی پیرتر از آن است.
با این حال، بایدن هیچ رقیب اصلی مهمی جذب نکرده است. ماریان ویلیامسون و رابرت اف کندی جونیور تنها دموکرات‌هایی هستند که نامزد می‌شوند. در همین حال، ترامپ در نظرسنجی‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان پیشتاز است، زیرا او به دنبال نامزدی حزب است و پتانسیل دیدار مجدد با بایدن را افزایش می‌دهد.