بایدن: بایدن برای کمک به قربانیان گردباد “هر آنچه لازم باشد” متعهد می شود

فرانکفورت: رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه متعهد شد که “هر کاری که لازم باشد، تا زمانی که لازم باشد” برای کمک به کنتاکی و سایر ایالت ها پس از یک سری گردبادهای مرگبار که به گفته او ردپایی از ویرانی غیرقابل تصور را بر جای گذاشت، انجام دهد. او گفت: «شما بازیابی و بازسازی خواهید کرد.
او در حالی که در مقابل خانه ای در داوسون اسپرینگز، یکی از دو شهر کنتاکی که وی از آن بازدید کرد، به چند دیوار و انبوه آوار تبدیل شده بود، گفت: «وسعت و مقیاس این تخریب تقریباً فراتر از باور است.
بایدن از استرسی که قربانیان بلایای طبیعی مانند طوفان های آخر هفته که هشت ایالت را در نوردید صحبت کرد و گفت که برای جلوگیری از گسترش کووید-19، انتقال فوری مردم از پناهگاه های اضطراری ضروری است.

1/10

بازماندگان گردباد ویران شده کنتاکی از میان آوارها عبور می کنند

نمایش شرح‌ها

ساکنان فرآیند نجات وسایل خود را پس از وقوع گردباد در عصر روز گذشته در می‌فیلد، کنتاکی، آغاز می‌کنند. (عکس خبرگزاری فرانسه)

در همان زمان، رئیس‌جمهور از سرازیر شدن حمایت‌های جوامع متزلزل ستایش کرد و گفت که حمایت فدرال که متعهد شده است به جریان خود ادامه خواهد داد.
بایدن گفت: «چیزی خوب باید از این اتفاق بیرون بیاید.
در بسیاری از جاها، ویرانی با شفقت مواجه شد.»
در آخر هفته بیش از 30 گردباد کنتاکی و هفت ایالت دیگر را درنوردید و حداقل 88 نفر را کشتند.
هزاران نفر از ساکنان خانه های خود را از دست داده اند یا برق ندارند.
بایدن گفت: «من قصد دارم تا زمانی که برای حمایت از ایالت شما، رهبران محلی شما لازم است، در حین بهبود و بازسازی، هر کاری که لازم است انجام دهم، و شما بازیابی و بازسازی خواهید کرد.»
در داوسون اسپرینگز، بایدن از میان تپه‌های آوار عبور کرد. تزئینات کریسمس شکسته با تکه های مبلمان و لباس های پراکنده در هم پیچیده بود. درختان در میان خانه هایی که به آوار تبدیل شده بودند، ریشه کن شدند.
با صدای ماشین‌های سنگینی که در چند بلوک در حال پاکسازی بودند، رئیس‌جمهور ایستاد تا با قربانیان طوفان، از جمله دختر جوانی که پرچم آمریکا را در دست گرفته بود، صحبت کند.
بایدن به خانواده ای آمد که جلوی خانه ای بدون سقف یا پنجره نشسته بودند و همچنین با گروهی از افسران پلیس صحبت کرد.
او یک زوج مسن را در آغوش گرفت. و در یک نقطه او با زنی که لباس گرین بی پکرز را پوشیده بود به شوخی گفت که باید به آرون راجرز، مدافع ستاره NFL، بگوید که “او باید واکسن را بزند” – اشاره ای به موضع راجرز در برابر شات کووید-19.
پیش از این، در میفیلد، رئیس جمهور با جسی پری، مدیر اجرایی شهرستان گریوز و یک کشیش، دست در دعا گرفت. خانواده‌ای که در مقابل خانه‌ای ویران شده جمع شده بودند، با بایدن گفت‌وگو کردند، او به خبرنگاران گفت که “تأثیر شده است که چگونه همه با هم برای بهبودی کار می‌کنند”.
در خیابان اصلی میفیلد، بایدن با دو زن در ساختمانی متلاشی شده صحبت کرد. علامتی داشتند که می گفت: «خدا خیر است. شکست خورده اما شکست نخورده است.» بایدن همچنین بازدیدی هوایی از خسارات وارده انجام داد و با مقامات در آشیانه فرودگاه جلسه ای برگزار کرد. او گفت: “من اینجا هستم تا گوش کنم.”
بایدن گفت این نوع تراژدی “یا مردم را گرد هم می آورد یا آنها را از هم جدا می کند.”
وی افزود: “هیچ گردباد قرمز و گردباد آبی وجود ندارد.”
علیرغم فشار رئیس جمهور برای اتحاد در مواجهه با فاجعه، سفر او به منطقه به شدت جمهوری خواه، که دونالد ترامپ با اختلاف تقریباً 4 بر 1 در سال 2020 برنده شد، مخالفان زیادی را به همراه داشت.
همزمان با ورود بایدن، معترضان پراکنده شعارهای «براندون برویم» را سر دادند که توسط برخی محافظه کاران برای نشان دادن الگویی مبتذل تر علیه رئیس جمهور استفاده می شد.
اما توقف بایدن با خوش بینی بسیاری از ساکنان روبرو شد و گفتند که امیدوارند رئیس جمهور به بازگرداندن جوامع آنها به روی پای خود کمک کند.
میشل اندرسون، 68 ساله، که وقتی گردباد سقف طبقه دوم ساختمان آپارتمانش را در میفیلد شکسته بود، با گربه خود در وان حمام خود را پنهان کرد، گفت: “من می خواهم ببینم آیا او به افرادی که تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته اند کمک خواهد کرد.” .
“امیدوارم او این کار را انجام دهد.”
در حالی که تجارت کنگره او را در طول سفر در واشنگتن نگه داشت، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنای ایالات متحده، از قدردانی خود از واکنش بایدن به فاجعه صحبت کرده است.
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، از کالیفرنیا، گفت که در حال گفتگو با قانونگذاران کنتاکی در مورد آنچه برای ایالت مورد نیاز است – اشاره به لایحه احتمالی امداد در بلایای طبیعی با کمک های مالی اضافی برای بهبودی است.
در سرتاسر ایالات متحده، سالی است که با افزایش قابل توجه وقوع آب و هوای شدید که عمدتاً ناشی از تغییرات آب و هوایی است، مشخص شده است.
بایدن تنها یک ماه پس از سوگند به ریاست جمهوری به هیوستون رفت تا خسارات ناشی از یک طوفان تاریخی را بررسی کند.
او در آیداهو، کلرادو و کالیفرنیا بود تا خسارات آتش‌سوزی در طول تابستان را بررسی کند. پس از وقوع طوفان آیدا، بایدن در ماه سپتامبر به لوئیزیانا و همچنین نیوجرسی و نیویورک رفت.
این بلایا به بایدن شواهدی ارائه کرده است که به گفته وی نیاز مبرم آمریکا به انجام اقدامات بیشتر برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و آماده شدن برای بلایای آینده است – موردی که او برای کمک به تصویب طرح های هزینه های خود مطرح کرد.
لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری که ماه گذشته به تصویب رسید، شامل میلیاردها دلار برای پروژه های مقاوم سازی آب و هوا با هدف دفاع بهتر از مردم و دارایی ها در برابر طوفان ها، آتش سوزی ها و سایر بلایای طبیعی آینده است.
بسته 2 تریلیون دلاری پیشنهادی او برای هزینه های اجتماعی که هنوز در کنگره در انتظار است، شامل میلیاردها دلار دیگر برای کمک به دور کردن کشور از نفت، گاز و زغال سنگ و به سمت استفاده گسترده از انرژی پاک و وسایل نقلیه الکتریکی است.
کاخ سفید بیشتر هفته را صرف تعامل با قانونگذاران در مورد دوم کرده است.
بایدن با جو مانچین، سناتور ویرجینیای غربی، یکی از اعضای کلیدی دموکرات، گفتگو کرد، به این امید که برخی از مسائل خود را به موقع حل کند تا بسته ای را قبل از پایان سال تصویب کند.
به گفته مقامات، پنج گردباد کنتاکی را درنوردید، از جمله یکی با مسیری فوق‌العاده طولانی حدود 200 مایل (322 کیلومتر).
علاوه بر مرگ و میر در کنتاکی، گردبادها همچنین حداقل شش نفر را در ایلینویز، جایی که مرکز توزیع آمازون در ادواردزویل آسیب دید، جان خود را از دست دادند. چهار در تنسی؛ دو نفر در آرکانزاس، جایی که یک خانه سالمندان ویران شد و فرماندار گفت که کارگران با اجساد خود از ساکنان محافظت کردند. و دو نفر در میسوری.