بایدن: رئیس جمهور احساساتی بایدن به پارلمان ایرلند می گوید: “من در خانه هستم”

دوبلین: جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به پارلمان ایرلند گفت که در دومین روز از یک تور نوستالژیک سه روزه برای جشن گرفتن میراث ایرلندی‌اش، در یک سخنرانی احساسی در «خانه» خود، در حالی که برای کمپین برنامه‌ریزی‌شده برای انتخابات 2024 آماده می‌شود.
او با تشویق و تشویق در اتاقی مملو از جمعیت گفت: “من خانه هستم… فقط آرزو می کنم می توانستم بیشتر بمانم.”
بایدن در یکی از طولانی ترین سفرهای خارجی دوره ریاست جمهوری خود، چهارمین رئیس جمهور آمریکا شد که پس از جان اف کندی، رونالد ریگان و بیل کلینتون در مجلس سخنرانی می کند. یک ضیافت دولتی برای عصر برنامه ریزی شده بود.
او در ابتدای سخنرانی خود در حالی که روز چهارشنبه با برخی از اقوام دور مادر مرحومش ملاقات کرده بود، گفت: “خب مامان، گفتی این اتفاق می افتد.”
بایدن سفر خود را با جدیت بیشتری در ایرلند شمالی آغاز کرد، جایی که روز چهارشنبه از رهبران سیاسی آنجا خواست تا دولت تقسیم قدرت خود را با وعده سرمایه گذاری قابل توجه ایالات متحده احیا کنند.
اما به محض اینکه پس از آن سخنرانی از مرز عبور کرد، به حکایات عامیانه بستگان ایرلندی خود و عکسبرداری با مردم محلی مشتاق تغییر داد.
پدربزرگ اوون فینگان در سال 1849 شهرستان لوث ایرلند را به مقصد ایالات متحده ترک کرد. روز جمعه، بایدن با اقوام از طرف دیگر خانواده اش در شهرستان مایو در ساحل مقابل ایرلند ملاقات کند.
بایدن با ارائه تصاویر زیادی از خانه قبل از انتخابات 2024، با یک نوزاد در مجلس عکس گرفت، با خبرنگاران سلفی گرفت و پس از ملاقات با نخست وزیر لئو وارادکار، نمونه ای از ورزش های گالیک گرفت.
با این حال، او اذعان کرد که به پایان زندگی سیاسی خود نزدیک می شود.
“من در پایان کارم هستم. نه شروع. تنها چیزی که به این حرفه می‌آورم – و می‌توانید ببینید چند سال دارم – کمی خرد است.”
بایدن با کنایه گفت که نمی‌خواهد به واشنگتن برگردد، در حالی که با مایکل دی. هیگینز، رئیس‌جمهور ایرلند هشت‌ساله ملاقات می‌کند. هیگینز قبلاً در سال 2016 و بار دیگر در سال 2017 میزبان بایدن، معاون رئیس جمهور وقت، در اقامتگاهش در پارک فونیکس دوبلین بود.
بایدن گفت هنگام امضای کتاب بازدیدکنندگان از ضرب المثل ایرلندی که «پاهایت تو را به جایی می‌رساند» نقل قول کرد و نوشت که بازگشت به خانه اجدادش برای جشن گرفتن همه آنچه ایرلند و ایالات متحده را به هم پیوند می‌دهد باعث افتخار بود.
هیگینز، که اشعار ایرلندی بایدن را با اشعار مشترک دارد و خود نیز بسیاری از آنها را سروده است، یک نسخه وینیل از شعر پاتریک کاوانا را به رئیس جمهور اهدا کرد که شامل برخی از آثار شاعر خوانده شده توسط خواننده U2، بونو، بازیگر لیام نیسون و هیگینز است.
بایدن که به خاطر نقل قول های مکرر از شاعر ایرلندی سیموس هینی شهرت دارد، بار دیگر در پارلمان به برنده فقید جایزه نوبل اشاره کرد، این بار با حضور همسر هینی، ماری.
بایدن برای برخی از نامزدی خود در دوبلین توسط پسرش هانتر، خواهرش همراهی شد والری و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، میهمان افتخاری در ضیافتی در سالن سنت پاتریک در قلعه دوبلین در عصر پنجشنبه خواهند بود، افتخاری که قبلاً به ملکه الیزابت دوم و رئیس جمهور ایالات متحده کندی داده شده بود.
روز جمعه او به شهرستان مایو در ساحل غربی ایرلند باز می گردد تا با اقوام طرف دیگری از خانواده اش، ادوارد بلوویت، پدربزرگ اعظم ملاقات کند. او همچنین از معبد کاتولیک در Knock بازدید خواهد کرد و برای پایان دادن به تور خود در شهر Ballina سخنرانی خواهد کرد.
مایکل کار 52 ساله، بانفوذ بالینا، در حالی که شهر برای دیدار بایدن آماده می شد، گفت: “او یک مرد واقعی ایرلندی است. او مانند برخی از روسای جمهور که می شنوید با آنها ارتباط ایرلندی دارند، نیست. این مرد واقعا آنها را دارد.”
“او معامله واقعی است.”