با قرنطینه میلیون ها نفر در چین، نیمی از اروپا در مسیر گرفتن Omicron هستند

کپنهاگ: پیش‌بینی می‌شود که بیش از نیمی از مردم اروپا در دو ماه آینده به Omicron مبتلا شوند، زیرا میلیون‌ها نفر در چین در دو سالگرد اولین مرگ کووید در جهان با قرنطینه‌های جدید مواجه شدند.
نوع بسیار قابل انتقال با سرعتی سرسام آور در کشورها رخنه کرده است و دولت ها را مجبور به اعمال تدابیر تازه و تقلا برای اجرای طرح های تقویتی کرده است.
اروپا در کانون شیوع‌های هشداردهنده جدید قرار گرفته است – بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میرها نیز در حال افزایش است – و سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه اعلام کرد که Omicron می‌تواند نیمی از مردم منطقه را با نرخ فعلی عفونت آلوده کند.
هانس کلوگه، مدیر منطقه ای دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت گفت: موسسه سنجش و ارزیابی سلامت (IHME) پیش بینی می کند که بیش از 50 درصد از جمعیت منطقه در شش تا هشت هفته آینده به Omicron مبتلا خواهند شد.
منطقه اروپایی WHO شامل 53 کشور و منطقه از جمله چندین کشور در آسیای مرکزی است، و Kluge گفت که 50 مورد از آنها مبتلا به Omicron هستند.
کلوگ تایید کرد که Omicron نسبت به انواع قبلی قابل انتقال تر است، اما تاکید کرد: “واکسن های تایید شده همچنان محافظت خوبی در برابر بیماری های شدید و مرگ از جمله برای Omicron دارند.”
زنگ هشدار دقیقاً دو سال پس از مرگ اولین فرد بر اثر یک ویروس منتشر شد که بعداً به عنوان کووید شناخته شد – مردی 61 ساله در ووهان چین، جایی که ویروس برای اولین بار در آنجا شناسایی شد.
از 11 ژانویه 2020، تلفات شناخته شده در این همه گیری به نزدیک به 5.5 میلیون نفر افزایش یافته است.
چین تا حد زیادی شیوع اولیه خود را با ترکیبی از قرنطینه، بسته شدن مرزها و آزمایش‌های انبوه رام کرد، اما شعله‌ور شدن در برخی از شهرهای بزرگ استراتژی صفر کووید را درست چند هفته قبل از بازی‌های المپیک زمستانی پکن آزمایش می‌کند.
خبرگزاری رسمی چین، شین هوا، اعلام کرد که شهر آنیانگ در استان هنان دوشنبه شب به پنج میلیون نفر از ساکنانش گفته است که از خانه‌های خود خارج نشوند و در جاده‌ها رانندگی نکنند.
هفته گذشته، به یک میلیون نفر در یوژو – همچنین شهری در هنان – گفته شد که در خانه بمانند. شیان با 13 میلیون نفر در هفته سوم قرنطینه است.
چین روز سه شنبه 110 مورد جدید ویروس محلی را گزارش کرد که در مقایسه با صدها هزار موردی که روزانه در نقاط داغ جهانی مانند ایالات متحده ظاهر می شوند، رقم ناچیزی است.
اما با توجه به اینکه پکن برای میزبانی بازی‌های زمستانی آماده می‌شود، آن‌ها باعث هشدار مقامات چینی می‌شوند و انتظار می‌رود که این رویداد دارای پروتکل‌های ایمنی سخت‌گیرانه برای ویروس کرونا باشد.
هنگ‌کنگ که سخت‌ترین محدودیت‌های مرزی کرونا را در جهان دارد، روز سه‌شنبه نیز محدودیت‌های خود را برای مبارزه با شیوع Omicron افزایش داد و مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی را تا اوایل فوریه تعطیل کرد.
در همان روز، ژاپن تا پایان ماه آینده سیاست سختگیرانه مرزی کووید را تمدید کرد که تقریباً همه ورودهای خارجی جدید را ممنوع می کند.
مقامات ژاپنی همچنین بازگشایی مراکز واکسیناسیون انبوه را به دلیل مبارزه با افزایش شدید سوخت Omicron اعلام کردند.
کارشناسان بهداشت معتقدند واکسن‌ها یکی از قوی‌ترین ابزارهای موجود در برابر همه‌گیری هستند.
اما شک و تردید عمیق و مخالفت اغلب خشونت آمیز با ضربه زدن در بسیاری از کشورها به طور چشمگیری در هفته گذشته هنگامی که استرالیا ویزای بهترین تنیس باز مرد جهان را به دلیل الزامات شوت کووید لغو کرد، مورد توجه قرار گرفت.
با این حال، نواک جوکوویچ، شکاک به واکسن، روز دوشنبه در یک چالش قانونی علیه دولت پیروز شد و علیرغم موج خشم در این کشور به دلیل معافیتش، به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود در اوپن استرالیا است.
هریسون دنیکولو، هوادار 22 ساله، که احساس می کرد جوکوویچ باید اجازه بازی داشته باشد، گفت: “می توانم تصور کنم که برخی از مردم نسبت به این موضوع بسیار عصبانی خواهند شد.”
با این حال، در ایتالیا، ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا، با اعمال محدودیت‌های جدید از روز دوشنبه، که افراد واکسینه نشده را از تعداد زیادی وسایل نقلیه عمومی و مکان‌هایی مانند رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و سینما منع می‌کند، از مردم خواست تا واکسن تزریق کنند.
وی گفت: بیشتر مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم به این بستگی دارد که افراد واکسینه نشده باشند.
آدام نیدزیلسکی، وزیر بهداشت لهستان، روز سه‌شنبه گفت، تعداد قربانیان شناخته شده کووید در لهستان، جایی که دولت از مردم خواسته است تا واکسینه شوند، از 100000 نفر گذشت.
فرانسه روز دوشنبه گفت قوانین کووید برای مدارس تسهیل خواهد شد زیرا تعداد موارد بی سابقه باعث تعطیلی هزاران کلاس شده و نگرانی والدین و معلمان را برانگیخته است.
بر اساس اولین تغییر، والدین دیگر موظف نخواهند بود که فرزند خود را فوراً برای آزمایش کووید ببرند، اگر او یک مورد تماس است.