با گسترش Omicron، پرتغال برای رکوردگیری موارد کووید-19 آماده می شود

لیسبون: وزیر بهداشت پرتغال روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که نوع Omicron باعث ایجاد رکورد تعداد عفونت‌ها در روزهای آینده خواهد شد، زیرا مقامات نزدیک به 9000 مورد جدید را گزارش کردند که بالاترین میزان از اوایل فوریه و افزایش از 5754 مورد در روز قبل است.
اگرچه این کشور یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون کووید-19 در جهان را دارد و حدود 87 درصد از جمعیت 10 میلیونی آن کاملاً تلقیح شده‌اند، عفونت‌های روزانه به سطحی بازگشته است که آخرین بار زمانی که پرتغال با بدترین موج بیماری خود در دو ماه اول سال روبه‌رو شد، بازگشته است. امسال.
مارتا تمیدو وزیر بهداشت در مصاحبه ای با تلویزیون TVI گفت: «به احتمال زیاد در روزهای آینده به رکورد (کلی) تعداد موارد ابتلا خواهیم رسید.
پرتغال در اواخر ژانویه که سیستم عمومی در آستانه فروپاشی بود، رکورد 16432 مورد را گزارش کرد.
مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان بسیار پایین تر از آن است. 909 نفر مبتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری هستند در حالی که اوج 6869 بیمار در اول فوریه بود.
داده های رسمی نشان می دهد که نرخ ابتلای 14 روزه در ماه گذشته بیش از دو برابر شده و به 579 نفر در هر 100000 نفر در روز چهارشنبه رسیده است. حدود نیمی از موارد جدید کروناویروس در پرتغال مربوط به نوع Omicron است.
برای محدود کردن شیوع این بیماری در آستانه فصل تعطیلات، دولت روز سه‌شنبه محدودیت‌های جدیدی را اعلام کرد و به کلوپ‌های شبانه و بارها دستور داد تا حداقل دو هفته از روز کریسمس از خانه کار کنند.
نخست وزیر آنتونیو کاستا از مردم خواسته است تا حد امکان تماس های خود را محدود کنند.
پرتغال تست های کرونا را افزایش داده است تا به طور میانگین به 133000 آزمایش در روز برسد، اما با نزدیک شدن به جشن های تعطیلات و افزایش تقاضا، بسته های برخی از سوپرمارکت ها تمام می شود و تعداد کمی از داروخانه ها اسلات در دسترس دارند.