بریتانیا: نوع جدید کووید: بریتانیا سفر از ۶ کشور آفریقایی را ممنوع کرد

لندن: بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که نگران شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی است که ممکن است واکسن‌ها را کمتر مؤثر کند و تلاش‌ها را برای مبارزه با همه‌گیری خطرناک کند.
آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گفت این نوع که B.1.1.529 نام دارد، دارای پروتئینی است که به طور چشمگیری با پروتئین اصلی ویروس کرونا که واکسن های کووید-19 بر اساس آن ساخته شده اند، متفاوت است.
جنی هریس، مدیر اجرایی UKHSA گفت: «این مهم‌ترین گونه‌ای است که تا به امروز با آن مواجه شده‌ایم و تحقیقات فوری برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قابلیت انتقال، شدت و حساسیت به واکسن در حال انجام است.»
این نوع برای اولین بار در ابتدای این هفته شناسایی شد، اما بریتانیا عجله کرد تا محدودیت‌های سفر را در آفریقای جنوبی و پنج کشور همسایه اعمال کند و بسیار سریع‌تر از نوع غالب فعلی دلتا عمل کند.
ساجد جاوید، وزیر بهداشت، به خبرنگاران گفت: «آنچه ما می‌دانیم این است که تعداد قابل توجهی جهش وجود دارد، شاید دو برابر تعداد جهش‌هایی که در نوع دلتا دیده‌ایم».
“و این نشان می‌دهد که ممکن است بیشتر قابل انتقال باشد و واکسن‌های فعلی که ما داریم ممکن است کمتر موثر باشند.”
بریتانیا اعلام کرد که پروازهای آفریقای جنوبی، نامیبیا، بوتسوانا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی را از ساعت 1200 روز جمعه به وقت گرینویچ به طور موقت ممنوع می‌کند و مسافران بریتانیایی که از این مقاصد بازمی‌گردند باید قرنطینه شوند.
جاوید گفت داده های بیشتری در مورد نوع مورد نیاز است، اما محدودیت های سفر به عنوان یک اقدام احتیاطی ضروری است.
دانشمندان گفتند مطالعات آزمایشگاهی برای ارزیابی احتمال جهش‌هایی که منجر به کاهش شدید اثربخشی واکسن می‌شود، مورد نیاز است.
در اوایل روز پنجشنبه، دانشمندان آفریقای جنوبی گفتند که نوع جدید کووید-19 را در تعداد کمی شناسایی کرده‌اند و در حال کار برای درک پیامدهای بالقوه آن هستند.
این نوع در بوتسوانا و هنگ کنگ نیز یافت شده است، اما آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا اعلام کرد هیچ موردی از آن در بریتانیا شناسایی نشده است.
نیل فرگوسن، اپیدمیولوژیست کالج امپریال لندن، گفت که B.1.1.529 دارای تعداد “بی سابقه” جهش در پروتئین سنبله است و باعث افزایش سریع اخیر در تعداد موارد در آفریقای جنوبی شده است.
وی گفت: «از این رو اقدام دولت برای محدود کردن سفر با آفریقای جنوبی محتاطانه است.
با این حال، ما هنوز تخمین های قابل اعتمادی در مورد میزان انتقال B.1.1.529 یا مقاومت بیشتر در برابر واکسن ها نداریم، بنابراین خیلی زود است که بتوانیم ارزیابی مبتنی بر شواهد از خطر ارائه کنیم. ژست می گیرد.”
تماشا کردن پس از کشف نوع جدید کووید، بریتانیا سفر از 6 کشور آفریقایی را ممنوع کرد