بر اساس این گزارش، چین مجبور به مهاجرت مسلمانان اویغور از سین کیانگ است

پکن: بر اساس گزارش جدیدی که به جزئیات سوابق ضعیف حقوق بشر در جامعه اقلیت می پردازد، چین مجبور به مهاجرت اویغورها از سرزمین خود در استان سین کیانگ به سایر نقاط این کشور است که باعث محکومیت بین المللی شده است. انجمن.
به گفته اندیشکده گروه تحقیقاتی سیاست، این امر پس از آن صورت می گیرد که تحقیقات تازه در مورد پدیده مهاجرت نشان می دهد که جابجایی اویغورها با کمک یک شرکت کاریابی انجام می شود.
به نقل از رادیو آسیای آزاد (RFA)، این اندیشکده گفت که یک شرکت کاریابی چینی آگهی ای منتشر کرد که در آن ادعا می کرد بیش از دو هزار کارگر اویغور به مدت دو سال برای کار قراردادی در دسترس بودند.
گزارش RFA می‌گوید که آگهی ادعا می‌کند که همه کارگران مدرک حرفه‌ای دارند و زبان ماندارین خوبی هستند.
به گزارش RFA، حدود 3000 کارگر از کاشغر در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ در سراسر کشور مستقر شدند. اندیشکده گفت که این پیشرفت اخیر در ادامه درگیری های مداوم چین با جمعیت اقلیت است.
در اوایل این ماه، شواهد جدیدی علیه چین به دست آمد که نشان دهنده نظارت، ارعاب و آزار اویغورها در اردوگاه های کار اجباری در سین کیانگ است.
یک ویدیوی 20 دقیقه ای که توسط فردی عینکی به نام «گوانگوان» گرفته شده است که در سال 2019 به منطقه دوردست غربی چین سفر کرد اما پس از خواندن مقاله ای از خبرگزاری آمریکایی BuzzFeed که مکان برخی از کمپ ها را در آنجا نشان می داد، در سال 2020 بازگشت. RFA گزارش داد.
وی در این ویدئو گفت: به دلیل محدودیت های دولت چین، خبرنگاران خارجی به سختی می توانند برای انجام مصاحبه به سین کیانگ دسترسی پیدا کنند.
چین در سطح جهانی به دلیل سرکوب مسلمانان اویغور از طریق فرستادن آنها به اردوگاه های بازداشت دسته جمعی، مداخله در فعالیت های مذهبی آنها و فرستادن اعضای جامعه برای انجام نوعی آموزش مجدد یا تلقین اجباری مورد سرزنش قرار گرفته است.
در اوایل سال جاری، ایالات متحده اولین کشور در جهان بود که اقدامات چین در سین کیانگ را “نسل کشی” اعلام کرد. در فوریه، هر دو پارلمان کانادا و هلند طرح هایی را تصویب کردند که بحران اویغورها را به عنوان نسل کشی به رسمیت می شناسند.
دومی اولین پارلمان اروپا بود که این کار را انجام داد. در ماه آوریل، بریتانیا نیز سرکوب مداوم چین در سین کیانگ را “نسل کشی” اعلام کرد.