بنگلادش: مانتری بنگلادش به دنبال حل مسئله Teesta و بازگشت روهینگیا است

دهلی نو: عبدالمومن، وزیر امور خارجه بنگلادش، خواستار حل سریع مسئله اشتراک آب Teesta شد. او همچنین از هند خواست تا جاده ای بین «موجیبناگر» در هند به داکا بسازد.
بنگلادش همچنین از هند خواست تا از بازگشت آوارگان روهینگیا به میانمار قبل از تبدیل شدن به یک مشکل امنیتی بزرگ برای منطقه اطمینان حاصل کند. وزیر امور خارجه هارش شرینگلا روز سه شنبه روابط دوجانبه را با همتای خود مسعود بن مومن بررسی کرد و سفر دو روزه خود را به بنگلادش آغاز کرد تا برای اولین سفر رئیس جمهور رام نات کوویند که قرار است در 16 دسامبر در داکا باشد.
در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه بنگلادش آمده است که بنگلادش در دیدار وزیر امور خارجه با شرینگلا در روز سه‌شنبه درخواست کرده است «موافقتنامه اشتراک آب Teesta و توافقنامه تقسیم عادلانه آب برای سایر رودخانه‌های مشترک امضا شود». انتظار می رود شرینگلا روز چهارشنبه با نخست وزیر شیخ حسینه و همچنین وزیر حمل و نقل و رهبر عوامی لیگ، عبیدال کوادر، تماس بگیرد.
به شرینگلا گفته شد که از عرضه یکپارچه Covishield اطمینان حاصل کند که «از طریق تفاهم نامه امضا شده بین مؤسسه سرم هند و BEXIMCO Pharmaceuticals بنگلادش» خریداری شده است.