پوتین: کرملین می گوید پوتین و بایدن علیرغم عدم موفقیت در مذاکرات، به تعامل ادامه خواهند داد

مسکو: کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که پس از گفت‌وگوی مجازی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور آمریکا با همتای آمریکایی خود، جو بایدن در روز سه‌شنبه، انتظار هیچ پیشرفت فوری در روابط تیره‌آمیز ایالات متحده و روسیه را ندارد، اما گفت که دو رهبر به تعامل در مورد مسائل عملی ادامه خواهند داد.
بایدن روز سه‌شنبه به پوتین هشدار داد که در صورت حمله روسیه به اوکراین، غرب «اقدامات قوی اقتصادی و دیگر» را علیه روسیه اعمال خواهد کرد، در حالی که پوتین خواستار تضمین‌هایی برای عدم گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق شد.
یوری اوشاکوف، دستیار کرملین پس از این گفتگوی دو ساعته گفت: «به سختی می توان انتظار پیشرفت های ناگهانی را داشت، اما روسای جمهور تمایل خود را برای ادامه کار عملی و شروع بحث درباره موضوعات حساسی که به طور جدی مسکو را نگران می کند، نشان دادند.
اوشاکوف گفت که پوتین و بایدن بر لزوم تلاش برای عادی سازی روابط آشفته کشورهای خود و ادامه همکاری در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه مانند امنیت سایبری تاکید کردند.
پوتین پیشنهادی رادیکال برای لغو همه محدودیت‌ها در مأموریت‌های دیپلماتیک مربوطه ارائه کرده بود، چیزی که به گفته او به طور بالقوه می‌تواند به کاهش تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن کمک کند.
وی گفت: این می تواند راهی برای همکاری در زمینه های دیگر باشد.
هر دو کشور تعداد کارمندانی را که در سفارتخانه های مربوطه کار می کنند محدود کرده اند، در یک سری از حرکات تک به تک که کار را برای سفارت ایالات متحده در مسکو به ویژه سخت کرده است.
اوشاکوف گفت که دو رهبر علیرغم اینکه قبلاً این ایده را مطرح کرده بودند، در مورد پیشنهاد ملاقات حضوری در قلمرو بی طرف صحبت نکرده بودند.