به نظر می رسد بایدن از تهاجم روسیه به اوکراین تسلیم شده است و نسبت به تحریم های تنبیهی هشدار می دهد

واشنگتن: در اظهاراتی که محافل دیپلماتیک و ژئوپلیتیک را مبهوت کرد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه به نظر می رسد اجتناب ناپذیر بودن حمله روسیه به اوکراین را تصدیق کرده است، در حالی که پیشنهاد می کند که اگر متحدان ناتو تقسیم شوند، مسکو می تواند با یک تهاجم جزئی خلاص شود.
“من فکر می کنم آنچه خواهید دید این است که روسیه در صورت تهاجم پاسخگو خواهد بود. و این بستگی به این دارد که چه کاری انجام دهد. اگر این یک تهاجم جزئی باشد، یک چیز است و سپس ما درگیر دعوایمان در مورد اینکه چه کنیم و نباید انجام دهید، و غیره.
بایدن هشدار داد: «از نظر نظامی، آنها برتری قاطع دارند و همچنان – در رابطه با اوکراین.
این اظهارات روزنامه‌نگاران را چنان شگفت‌زده کرد که سؤالات بعدی حول محور این بود که آیا او به روسیه برای یک حمله جزئی چراغ سبز نشان می‌دهد یا خیر.
رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت: “سوال خوبی است. اینطور به نظر می‌رسید، نه…”، در حالی که تاکید کرد که عبور نیروهای روسی از مرز و کشتن جنگنده‌های اوکراینی “همه چیز را تغییر می‌دهد”، و به این نکته اشاره کرد که مسکو می‌تواند با اقدامات کوتاه مدت از بین برود. از آن.
وی افزود: «اما بستگی به این دارد که او چه کاری انجام دهد، دقیقاً – تا چه حد ما می‌توانیم در جبهه ناتو به وحدت کامل برسیم.»
کاخ سفید بعداً اظهارات بایدن را شفاف‌تر کرد و گفت که او هرگونه حرکت روسیه بر سر مرز را تهاجم تلقی می‌کند.
کاخ سفید با بیان اینکه حملات سایبری و اقدامات شبه‌نظامی گفت: «اگر نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین عبور کنند، تهاجم مجدد است و با واکنش سریع، شدید و متحد ایالات متحده و متحدان ما مواجه خواهد شد». ممکن است “با یک پاسخ قاطع، متقابل و متحد” متفاوت با آن برخورد شود.
بایدن همچنین تحولات روسیه و اوکراین را در یک زمینه تاریخی ترسیم کرد و گفت: پوتین “با آنچه به نظر من غم انگیزترین اتفاقی است که برای مادر روسیه رخ داده است دست و پنجه نرم می کند – به این ترتیب که دیوار برلین فرو ریخت، امپراتوری از دست رفت. اتحاد جماهیر شوروی تجزیه شده است.
رئیس جمهور آمریکا توضیح داد: «او در تلاش است تا جایگاه خود را در جهان بین چین و غرب بیابد».
همچنین به نظر می‌رسد بایدن در مورد دو مورد از خواسته‌های کلیدی خود برای جلوگیری از آنچه برخی مقامات آمریکایی گفته‌اند تهاجم قریب‌الوقوع به اوکراین است، امتیازاتی به مسکو داده است: عدم استقرار سلاح‌های استراتژیک در اوکراین و نکشیدن کیف به ناتو.
بایدن گفت بسته به اقدامات روسیه در مرزهایش می‌توان چیزی در مورد تسلیحات استراتژیک انجام داد. او افزود که پیوستن اوکراین به ناتو در کوتاه مدت نیز “بسیار محتمل نیست” و گفت که پذیرش آن “بر اساس کارهای بسیار بیشتری که باید در زمینه دموکراسی و چند چیز دیگر در آنجا انجام دهند، و اینکه آیا متحدان اصلی در غرب در حال حاضر به ورود اوکراین رای خواهند داد.”
رئیس جمهور ایالات متحده در پایان گفت: “بنابراین اگر او بخواهد این کار را انجام دهد، جا برای کار وجود دارد. اما من فکر می کنم، طبق معمول، او این کار را می کند – خوب، احتمالاً نباید بیشتر از این پیش بروم. اما فکر می کنم این به شدت به او آسیب می رساند.” هوای استعفا