به گفته پزشک متخصص، یک گروگان‌گیر در کنیسه تگزاس با شلیک چند گلوله کشته شد

کالی ویل: مرد مسلحی که چهار نفر را در کنیسه ای در تگزاس در یک بن بست 10 ساعته که با فرار گروگان ها و هجوم یک تیم تاکتیکی FBI به داخل آن خاتمه یافت، با شلیک های متعدد گلوله کشته شد، به گفته یک بازرس پزشکی که مرگ را یک قتل اعلام کرد، کشته شد. . بازرس پزشکی شهرستان تارانت اطلاعات اولیه را از کالبد شکافی مالک فیصل اکرم در روز جمعه منتشر کرد، شش روز پس از آن که این شهروند 44 ساله بریتانیایی در مراسم صبحگاهی در جماعت بث اسرائیل در حومه کولی‌ویل در منطقه دالاس، گروگان‌ها را گروگان گرفت.
در تگزاس، حکم قتل به عنوان یک قتل نشان می دهد که یک نفر توسط دیگری کشته شده است، اما لزوماً به این معنی نیست که قتل یک جنایت بوده است. مقامات فدرال تاکنون از بیان اینکه چه کسی به اکرم شلیک کرده است، با استناد به تحقیقات در حال انجام خودداری کرده اند.
پس از گروگان گیری روز شنبه، اکرم در جریان زنده فیس بوک شنیده می شود که خواستار آزادی عافیه صدیقی، عصب شناس پاکستانی است که مظنون به داشتن ارتباط با القاعده است و به تلاش برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان محکوم شده است. زندانی که صدیقی در آن دوران محکومیت خود را می گذراند در نزدیکی فورت ورث است، اما وکیل او گفت که صدیقی گفت که این زندانی هیچ ارتباطی با اکرم ندارد.
اکرم یک گروگان را اندکی بعد از ساعت 5 بعد از ظهر آزاد کرد، اما آنهایی که باقی مانده بودند بعداً گفتند که او با گذشت شب بیشتر خصمانه و تهدیدآمیزتر شد. پس از اینکه خاخام چارلی سیترون واکر گفت که یک صندلی را به سمت اکرم پرتاب کرد و او و دو گروگان دیگر فرار کردند، بن بست حوالی ساعت 9 شب پایان یافت.
ویدئویی از پایان بن‌بست از ایستگاه تلویزیونی دالاس WFAA نشان می‌دهد که مردم در حال دویدن از در کنیسه بیرون می‌روند و مردی که اسلحه‌ای در دست داشت چند ثانیه بعد در همان در را باز کرد و سپس برگشت و آن را بست. لحظاتی بعد صدای چندین تیر و سپس صدای انفجار شنیده شد. پزشکی قانونی تشخیص داد که اکرم در ساعت 21:22 فوت کرده است
اکرم اهل شهر صنعتی بلک برن انگلیس بود. خانواده او گفتند که او “از مشکلات روانی رنج می برد.”
به گفته مقامات، او حدود دو هفته قبل از حمله به کنیسه با ویزای توریستی وارد نیویورک شد و بدون برافراشتن پرچم قرمز، از پایگاه‌های اطلاعاتی مجری قانون پاک کرد.
او قبل از حمله مدتی را در پناهگاه های بی خانمان های منطقه دالاس گذراند. به گفته یک فرد آشنا که خواست نامش فاش نشود، مقامات معتقدند که او اسلحه دستی مورد استفاده در گروگانگیری را در یک فروش خصوصی خریداری کرده است، زیرا تحقیقات هنوز ادامه دارد.