بوتو زرداری: بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان سفر خود به هند را “موفقیت آمیز” توصیف کرد.

اسلام آباد: بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان روز جمعه گفت که سفر وی به گوا “موفقیت آمیز” بود زیرا او از پرونده کشورش در خاک هند دفاع کرد.
اظهارات او ساعاتی پس از آن بیان شد که همتای هندی‌اش اس جایشانکار او را متهم کرد که “مروج، توجیه کننده و سخنگوی یک صنعت ترور” است.
در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از بازگشت از گوا که در آن حضور داشت سازمان همکاری شانگهاینشست شورای وزیران خارجه (CFM)، بوتو زرداری گفت سفر او به هند “موفقیت آمیز” بود زیرا به نفی این دیدگاه که هر مسلمان تروریست است کمک کرد.
بوتو زرداری گفت: «ما تلاش کردیم این افسانه را بشکنیم.
جیشانکار در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری شانگهای با بیانیه وزیر امور خارجه پاکستان مبنی بر اینکه تروریسم را نباید “برای امتیاز دهی دیپلماتیک به سلاح تبدیل کرد”، در سخنانی که متوجه هند می شود، حمله ای را علیه بوتو زرداری انجام داد.
ساعاتی بعد در یک کنفرانس مطبوعاتی، جیشانکار گفت که بیانیه بوتو زرداری در مورد سلاح سازی تروریسم ناخودآگاه یک ذهنیت را آشکار کرد.
بوتو زرداری به عنوان وزیر خارجه یکی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مطابق با آن رفتار شد. جایشانکار گفت.
بوتو زرداری در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات با هند گفت: پاکستان واضح است که هند باید با بازگرداندن وضعیت کشمیر قبل از 5 آگوست 2019، فضای مساعدی را برای گفتگو ایجاد کند.
وی همچنین گفت که کشورهای آسیای مرکزی مشتاقانه منتظر هستند تا بخشی از کریدور اقتصادی چین و پاکستان شوند.
او گفت که همه کشورها به جز هند از CPEC حمایت و تمجید کردند.
پیش از این، بوتو زرداری با هواپیمای ویژه نیروی هوایی پاکستان از هند بازگشت و در کراچی فرود آمد و مورد استقبال مرادعلی شاه، رئیس جمهور سند، و سایر اعضای کابینه قرار گرفت.