بیش از 1500 پرواز در شب کریسمس در سراسر جهان به دلیل Omicron لغو شدند

هزاران مسافر احتمالی پنجشنبه پیام نگران کننده مشابهی را دریافت کردند: لغو در آخرین لحظه پرواز شب کریسمس به دلیل افزایش اخیر موارد Omicron.
به گفته Flight Aware، یونایتد ایرلاینز حداقل 150 پروازی را که قرار بود روز جمعه ده‌ها فرودگاه را ترک کند، به همراه 44 پرواز دیگر که قرار بود روز شنبه انجام شود، لغو کرد. سایر خطوط هوایی از جمله دلتا، جت بلو و آلگیانت نیز همین کار را انجام دادند.
در استرالیا نیز ده‌ها پرواز در فرودگاه‌های شهرهای بزرگ سیدنی و ملبورن لغو شدند زیرا موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به بالاترین حد خود از زمان شروع همه‌گیری رسیده است.
این وب سایت نشان داد که تعداد لغو در سراسر جهان از عصر پنجشنبه تا صبح جمعه به بیش از 1500 افزایش یافته است.
این آخرین ضربه به فصل تعطیلات ناشی از نوع جدید و بسیار قابل انتقال Omicron بود که اکنون بیش از 70 درصد موارد جدید کروناویروس در ایالات متحده را تشکیل می دهد. به گفته ردیاب کروناویروس نیویورک تایمز، روزانه نزدیک به 170000 نفر در این کشور مثبت می‌شوند که افزایشی 38 درصدی نسبت به دو هفته گذشته نشان می‌دهد.
یونایتد در بیانیه خود گفت که “تاثیر مستقیم Omicron بر خدمه پرواز ما و افرادی که عملیات ما را اداره می کنند” منجر به لغو این پروازها شد. به گفته سخنگوی جاشوا فرید، اعضای خدمه مریض تماس می گرفتند و گفت که یونایتد در اسرع وقت به مشتریان هشدار داد. و در حالی که فرید گفت که انتظار ندارد شرکت هواپیمایی پروازهای بیشتری را لغو کند، این یک احتمال باقی ماند.
او گفت: «ما واقعاً روز به روز این موضوع را مدیریت می کنیم. ممکن است چند پرواز دیگر برای شنبه لغو شود. ممکن است.”
ده‌ها مشتری به شبکه‌های اجتماعی رفتند تا شکایت خود را درباره لغو آخرین لحظه اعلام کنند.
در بیانیه خود، این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که در تلاش است تا هر چه بیشتر افراد را به موقع برای تعطیلات رزرو کند.
مقامات خطوط هوایی گفتند، در استرالیا که بیش از 500 مورد میکرون ثبت کرده است، بسیاری از کارکنان خطوط هوایی پس از شناسایی افراد نزدیک به موارد مثبت ویروس کرونا، قادر به کار نیستند. طبق الزامات دولت، آنها ملزم به انزوا به مدت هفت روز هستند.
یکی از نمایندگان Jetstar Airways در بعدازظهر جمعه به وقت محلی از طریق ایمیل گفت: “تعداد زیادی از اعضای تیم خط مقدم ما باید به عنوان تماس نزدیک با توجه به افزایش تعداد موارد در جامعه عمومی، آزمایش و ایزوله کنند.” “در نتیجه، ما مجبور شدیم تغییراتی را در برنامه خود ایجاد کنیم.”
به گفته سخنگوی فرودگاه، از مجموع 500 پرواز، 80 پرواز در 24 دسامبر از سیدنی، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور، لغو شده است.
به گفته وب سایت ردیابی پرواز فرودگاه ملبورن، بیش از 70 پرواز از فرودگاه در 24 دسامبر از فرودگاه خارج شده یا از 700 پرواز خارج شده است. فرودگاه بریزبن اعلام کرد که 45 پرواز لغو شده است.