بیش از 6000 پرواز با آغاز سفرهای آخر هفته کریسمس Omicron لغو شد

نیویورک: یک وب سایت ردیابی روز یکشنبه گزارش داد که بیش از 6000 پرواز در سراسر جهان در تعطیلات آخر هفته طولانی کریسمس لغو شده و هزاران پرواز دیگر به تعویق افتاده اند، زیرا نوع بسیار عفونی Omicron صدمات تعطیلات را به میلیون ها نفر می رساند.
با تشدید هرج و مرج سفر در ایالات متحده، آب و هوای سخت در غرب این کشور به دلیل ایجاد ویرانی در جاده ها و سایر مسیرهای آنجا است، اگرچه ممکن است آخر هفته کریسمس سفید را برای شهرهای شمال غربی سیاتل و پورتلند به ارمغان بیاورد.
بر اساس گزارش Flightaware.com، بیش از 2800 پرواز در سراسر جهان در روز شنبه لغو شد، از جمله بیش از 990 پرواز از فرودگاه های ایالات متحده یا به مقصد، با بیش از 8500 تاخیر تا ساعت 05:00 GMT.
در روز جمعه، حدود 2400 لغو و 11000 تأخیر وجود داشت، در حالی که لغو یکشنبه نزدیک به 1500 بود و بیش از 1400 تاخیر نیز گزارش شد.
خلبانان، مهمانداران و سایر کارمندان پس از قرار گرفتن در معرض کووید، بیمار یا مجبور به قرنطینه می‌شوند و لوفت‌هانزا، دلتا، یونایتد ایرلاینز، جت‌بلو، آلاسکا ایرلاینز و بسیاری دیگر از شرکت‌های هواپیمایی با پرسنل کوتاه را مجبور به لغو پروازها در یکی از سفرهای اوج سال می‌کنند. دوره ها
یکی از مسافران خشمگین از ایالت ورمونت ایالات متحده در اوایل روز شنبه در توییتی به خط هوایی خود نوشت: “پرواز @united دوباره لغو شد. من می خواهم برای کریسمس به خانه برگردم.”
داده‌های Flightaware نشان می‌دهد که یونایتد حدود 200 پرواز را در روز جمعه و نزدیک به 250 پرواز را لغو کرده است – حدود 10 درصد از پروازهای برنامه‌ریزی شده.
تلاش برای تغییر مسیر خلبان ها و هواپیماها و تعیین مجدد کارمندان در حال انجام بود، اما افزایش رشد Omicron به تجارت منجر شده است.
یونایتد در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، گفت: «افزایش کل موارد Omicron در این هفته تأثیر مستقیمی بر خدمه پرواز و افرادی که عملیات ما را اداره می‌کنند داشته است.
این شرکت هواپیمایی گفت: «در نتیجه، ما متأسفانه مجبور شدیم برخی از پروازها را لغو کنیم و مشتریان آسیب دیده را قبل از آمدن آنها به فرودگاه مطلع می کنیم.
به طور مشابه، دلتا روز شنبه 310 پرواز را لغو کرد و در حال حاضر بیش از 100 پرواز دیگر را در روز یکشنبه لغو کرده بود، و گفت که “تمام گزینه ها و منابع – از جمله تغییر مسیر و جایگزینی هواپیما و خدمه برای پوشش پروازهای برنامه ریزی شده” را تمام کرده است.
این شرکت گفت: “ما از مشتریان خود به دلیل تاخیر در برنامه های سفر تعطیلات عذرخواهی می کنیم.”
پس از اینکه کریسمس سال گذشته به شدت محدود شد، این لغو به ناامیدی همه‌گیری برای بسیاری از افرادی که مشتاق بودند در تعطیلات به خانواده‌های خود ملحق شوند، اضافه کرد.
خطوط هوایی چین بیشترین تعداد لغو پروازها را به خود اختصاص دادند، به طوری که China Eastern بیش از 1000 پرواز را لغو کرد که بیش از 20 درصد از برنامه پرواز خود را در روزهای جمعه و شنبه لغو کرد و ایر چین نیز حدود 20 درصد از پروازهای برنامه ریزی شده خود را در این دوره زمین گیر کرد.
بر اساس برآوردهای انجمن اتومبیل آمریکا، قرار بود بیش از 109 میلیون آمریکایی بین 23 دسامبر تا 2 ژانویه با هواپیما، قطار یا اتومبیل سفر کنند که نسبت به سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.
اما بیشتر این برنامه‌ها قبل از شیوع Omicron، که به گونه‌ای غالب در ایالات متحده تبدیل شده و برخی بیمارستان‌ها و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را تحت فشار قرار داده است، انجام شده است.
ایالت نیویورک روز جمعه اعلام کرد که روزانه 44431 تست مثبت جدید ابتلا به کووید را ثبت کرده است که یک رکورد است، در حالی که موارد جدید در سراسر کشور نیز افزایش یافته است.
در جبهه آب و هوا، در حالی که دمای غیرقابل فصل گرم ایالت های شرقی را فرا گرفته بود، سرویس ملی هواشناسی هشدار طوفان زمستانی از جمله یخ زدگی عمیق در بخش های قابل توجهی از غرب را اعلام کرد.
NWS در توصیه‌ای گفت: «شرایط سرد غیرعادی و رگبار رطوبت اقیانوس آرام منجر به دوره‌های طولانی برف کوهستانی و باران‌های ساحلی/دره‌ای می‌شود که برخی از آن‌ها ممکن است گاهی شدید باشند».
پیش‌بینی می‌شود که برف چشمگیر دو تا چهار فوت (61 تا 122 سانتی‌متر) در آخر این هفته ببارد و در برخی نقاط، در کوه‌های شمالی و مرکزی سیرا در کالیفرنیا و اورگان، تجمع بیشتری داشته باشد.
NWS افزود: سفر از سیرا تا کوه‌های راکی ​​مرکزی در آخر هفته به دلیل شرایط برف سفید “خائنانه تا گاهی غیرممکن” خواهد بود.