تایوان: تایوان برای پروازهای بیشتر هواپیماهای جنگی چین در سال 2022 آماده می شود

تایپه: تایوان برای گشت‌زنی‌های نظامی بیشتر چین در سال 2022 آماده می‌شود، پس از آنکه تهاجمات ارتش آزادی‌بخش خلق در سال جاری بیش از دو برابر شد و نگرانی‌ها در مورد درگیری بین قدرت‌های بزرگ منطقه را تشدید کرد.
بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ از وزارت دفاع ملی در تایپه، هواپیماهای جنگی چین از ژانویه حدود 950 حمله به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان انجام داده‌اند. این در مقایسه با حدود 380 سورتی پرواز در سال قبل است، زمانی که وزارتخانه شروع به انتشار داده ها در بحبوحه افزایش شدید چنین پروازهایی کرد.
آسمان شلوغ
تنش ها ممکن است در سال آینده افزایش یابد و رویدادهای کلیدی در تقویم سیاسی پکن و تایپه رخ دهد. رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، نه تنها به سمت کنگره حزبی می رود که انتظار می رود در آن سومین دوره قدرت را به دست آورد، رهبر تایوان، تسای اینگ ون، با انتخاباتی روبرو است که به عنوان زنگ خطری برای رقابت های ریاست جمهوری بعدی تلقی می شود.
کو یوجن، مدیر مؤسسه تحقیقات سیاست ملی تایوان، گفت: «چین در سال آینده هواپیماهای نظامی بیشتری را با عملیات های ترسناک تر به ADIZ تایوان خواهد فرستاد. “وضعیت در سال 2022 ارزش نگرانی دارد زیرا یک نقطه عطف خواهد بود.”
رویدادهای سیاسی فشار را بر شی و تسای برای نشان دادن قدرت و عزم برای پاسخ به تحریکات محسوس افزایش می دهد. پرزیدنت جو بایدن، که بر تعهد ایالات متحده برای دفاع از تایوان در برابر هرگونه حمله چین تاکید کرده است، همچنین انگیزه سیاسی برای حفظ خط محکم در قبال پکن قبل از انتخابات میان دوره ای کنگره دارد.
حزب حاکم کمونیست چین، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، هرچند که هرگز این جزیره را کنترل نکرده است. واشنگتن بیش از چهار دهه پیش روابط رسمی خود را با تایپه قطع کرد، اما هرگز در مورد حاکمیت جزیره موضعی اتخاذ نکرد و همچنان به فروش تسلیحات و سایر روابط غیررسمی ادامه می‌دهد.
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، بایدن روز دوشنبه لایحه سیاست دفاعی سالانه 768.2 میلیارد دلاری را برای سال 2022 امضا کرد. این لایحه می‌گوید که ایالات متحده باید ظرفیت مقاومت در برابر “توسل به زور توسط جمهوری خلق چین برای حمله به تایوان و به دست گرفتن کنترل تایوان” را به عنوان یک “واقعیت انجام‌شده” حفظ کند تا واشنگتن بتواند به طور موثر پاسخ دهد.
تایوان بیشترین تعداد تهاجمات چینی را در ماه اکتبر به ثبت رساند، زمانی که هر دو طرف در حال برگزاری جشن های روز ملی بودند و ایالات متحده و متحدانش یک سری تمرینات دریایی را در آب های مجاور انجام دادند. این شامل 56 پرواز در یک روز در 4 اکتبر بود که بیشترین تعداد روزانه ثبت شده است.
علاوه بر افزایش تعداد، چین از این پروازها برای نشان دادن انواع سخت افزارهای در حال گسترش، از جمله بمب افکن های دوربرد، جت های جنگنده جنگ الکترونیک، تانکرهای سوخت رسانی و هواپیماهای رادار، و توانایی اش در پرتاب قدرت از تایوان و نزدیک جزایر دورافتاده آن استفاده کرده است. . گشت‌ها همچنین فشار بیشتری را بر سیستم‌های پدافند هوایی تایوان وارد کرده‌اند و اطلاعات PLA را در مورد چگونگی واکنش تایپه به یک حمله واقعی داده‌اند.
با این حال، چین در طول سال گذشته از اقدامات تحریک آمیزتر، مانند عبور از خط میانه غیر رسمی که نیروها را در دو طرف تنگه تایوان تقسیم می کند یا حتی پرواز بر فراز جزیره، همانطور که رسانه های دولتی تهدید کرده اند، اجتناب کرده است. وزیر دفاع تایوان، چیو کو-چنگ، در ماه اکتبر به قانونگذاران گفت که هر چه هواپیماهای چینی به جزیره نزدیک‌تر شوند، «قوی‌تر پاسخ خواهیم داد».
وضعیت کلی روابط ایالات متحده و چین همچنین می تواند تعیین کند که PLA چند پرواز به منطقه دفاع هوایی تایوان انجام می دهد. اگرچه از زمانی که بایدن و شی برای برگزاری اولین نشست ویدیویی خود توافق کردند، تهاجمات کند شده است، اما دو طرف به انتقاد از اقدامات واشنگتن در تایپه و تلاش‌های پکن برای افزایش فشار بر دولت تسای ادامه می‌دهند.
او سی فو، پژوهشگر مؤسسه تحقیقات دفاع و امنیت ملی تایوان، با اشاره به تلاش های دیگر از جمله فریب گفت: «وسایل شبه نظامی چین بخشی از تاکتیک منطقه خاکستری آن برای ارعاب و اجبار تایوان است — این یک تهدید ترکیبی است. دور شدن متحدان دیپلماتیک تایوان و اجبار اقتصادی. فعالیت‌های چین در این تنگه با تشدید رقابت این کشور با آمریکا افزایش خواهد یافت.