ترامپ: ترامپ علیرغم شورش خشونت آمیز، کنترل جمهوری خواهان را حفظ می کند

پالم بیچ: در حالی که گروه خشمگین حامیان او از دیوارها بالا می رفتند، شیشه ها را می شکستند، از میله پرچم برای ضرب و شتم پلیس استفاده می کردند و ساختمان کنگره ایالات متحده را در تلاشی برای براندازی یک انتخابات آزاد و منصفانه زیر پا می گذاشتند، تکفیر دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه تقریباً قطعی به نظر می رسید. نام غیر قابل تعمیر لکه دار شده است.
برخی از نزدیک ترین متحدان او، از جمله مجریان فاکس نیوز مانند لورا اینگراهام، در آن روز هشدار دادند که ترامپ در حال «ویران کردن» میراث خود است. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که من را حساب کن. سناتور لیندسی گراهام دوست و معتمد او گفت: بس است. میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا که از نزدیک با ترامپ برای تغییر شکل چشمگیر قوه قضاییه همکاری کرد، بعداً او را به عنوان “مسئول اخلاقی” این حمله محکوم کرد.
اما یک سال بعد، ترامپ به سختی یک رهبر در تبعید است. در عوض، او رهبر بلامنازع حزب جمهوری خواه و یکی از رقبای اصلی نامزدی ریاست جمهوری 2024 است.
ترامپ خود را به عنوان یک نیروی قدرتمند در کمپین‌های مقدماتی معرفی می‌کند که تعیین می‌کند چه کسی از حمایت حزب در انتخابات میان‌دوره‌ای پاییز، زمانی که کنترل کنگره، دفاتر فرمانداری و پست‌های انتخابات ایالتی در خطر است، برخوردار شود.
حداقل در حال حاضر، ترامپ را متوقف نمی‌کند، زیرا او پایبندی سرسختانه به دیدگاه خود از جمهوری‌خواه را به آزمونی برای موفقیت در رقابت‌های مقدماتی تبدیل می‌کند و به جمهوری‌خواهان جاه‌طلب انگیزه کمی برای عبور از او می‌دهد.
کریستین تاد ویتمن، فرماندار سابق نیوجرسی، جمهوری خواه قدیمی که اکنون در کمیته مشورتی جنبش آمریکای تازه، گروهی که تلاش می کند حزب را از کنترل ترامپ دور کند، می گوید: «اجازه دهید بگوییم من به طرز وحشتناکی ناامید هستم.
او افزود: “نفس او هرگز به او اجازه نمی داد شکست را بپذیرد و بی سر و صدا به شب برود.” اما چیزی که من از آن شگفت زده شده ام این است که بسیاری از مقامات منتخب جمهوری خواه چقدر متواضع بوده اند.
ترامپ به جای ابراز هرگونه پشیمانی برای رویدادهای 6 ژانویه، اغلب جسور به نظر می رسد و به دروغ گفتن درباره شکست خود در انتخابات 2020 ادامه داده است. او اغلب – و به دروغ – می‌گوید که شورش «واقعی» در 3 نوامبر، تاریخ انتخابات 2020 بود که جو بایدن دموکرات با 306 بر 232 پیروزی در کالج الکترال و با اختلاف 7 میلیون رأی مردمی پیروز شد.
مقامات انتخابات فدرال و ایالتی و دادستان کل خود ترامپ گفته اند که هیچ مدرک معتبری مبنی بر آلوده بودن انتخابات وجود ندارد. اتهامات رئیس جمهور سابق در مورد کلاهبرداری نیز توسط دادگاه ها، از جمله توسط قضات منصوب شده توسط ترامپ، رد شد.
ترامپ بدون هراس در حال آماده شدن برای یک نامزدی دیگر برای کاخ سفید در سال 2024 است و نظرسنجی ها نشان می دهد که در حال حاضر او به راحتی با نامزدی حزب جمهوری خواه کنار خواهد رفت.
برای ترامپ، نتیجه فوق‌العاده محصول اراده محض و یک کمپین اطلاعات نادرست است که مدت‌ها قبل از انتخابات آغاز شد، زمانی که او اصرار داشت تنها راهی که می‌تواند باخت این باشد که انتخابات «تقلب» شود و متعهد به پذیرش شکست نباشد.
امتناع او از پذیرش واقعیت با رضایت بیشتر رهبران جمهوری خواه، که از ترس شکستن حزبی که پایگاه آن به شدت با ترامپ و تلاش او برای به حداقل رساندن شدت آنچه در ژانویه رخ داد، از شدت شورش چشم پوشی می کنند، شکوفا شده است. 6.
بر اساس نظرسنجی که این هفته توسط مرکز روابط عمومی Associated Press-NORC منتشر شد، در حالی که پنج نفر در جریان شورش یا عواقب فوری آن کشته شدند، کمتر از نیمی از جمهوری‌خواهان این حمله را خشونت‌آمیز یا بسیار خشن به یاد می‌آورند. از هر 10 جمهوری خواه 3 نفر گفتند که این حمله خشونت آمیز نبوده است.
این وضعیت منتقدان هر دو حزب سیاسی را که متقاعد شده بودند قیام جمهوری خواهان را مجبور به ترک دوره ترامپ یک بار برای همیشه، حیرت زده و افسرده کرده است.
او اولین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا بود که دو بار استیضاح شد. استیضاح دوم بر نقش او در برانگیختن شورش متمرکز بود، اما ترامپ در محاکمه ای در سنا تبرئه شد، که نشانه روشنی است که او با عواقب کمی برای اقدامات خود مواجه خواهد شد.
زمانی که در اتاق امن بودیم، این امید وجود داشت که به عقب برگردیم و جمهوری‌خواهان ببینند که چقدر دیوانه‌کننده است، دموکراسی ما چقدر شکننده است، رئیس‌جمهور ترامپ چه کرده است، و آنها از این کار صرف نظر می‌کنند و همه ما می‌آییم. با هم، نماینده پرامیلا جایاپال، نماینده دی واش، در تشریح وقایع آن روز گفت. در عوض، او گفت، “کسانی بودند که از شورشیان دفاع می کردند و از ترامپ دفاع می کردند و به چالش و دروغ بزرگ ادامه می دادند.”
آدام کینزینگر، نماینده ایلینویز، جمهوری خواه که به همراه لیز چنی نماینده ایالت وایومینگ، به عنوان یکی از معدود منتقدان جمهوری خواه ضد ترامپ در کنگره ظاهر شده است، پیش بینی کرده بود که قدرت ترامپ در این حزب تا تابستان «از بین خواهد رفت». اما کینزینگر که اخیراً تصمیم خود را برای عدم نامزدی مجدد اعلام کرده بود، کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان و متحد ترامپ را به دلیل اثبات اشتباه او سرزنش کرد.
کینزگر با اشاره به سفری که مک کارتی در اواخر ژانویه 2020 به فلوریدا انجام داد، گفت: «آنچه که من دست کم گرفتم تأثیر یک نفر بر آن بود، و آن کوین مک کارتی و بازدید او از مار-آلاگو بود. در آستانه بی نظمی ترامپ و مک کارتی در حالی که چشمشان به بازپس گیری مجلس نمایندگان در سال 2022 بود، توافق کردند که با یکدیگر همکاری کنند و عکسی منتشر کردند که نشان می دهد آنها در کنار هم لبخند می زنند.
کینزینگر گفت: “کوین مک کارتی به طور مشروع و به تنهایی دلیلی است که دونالد ترامپ همچنان یک نیروی در حزب است.” “این آغوش صمیمانه، که من از نزدیک در اعضا دیدم، باعث شد نه تنها از مقابله با ترامپ بترسند، بلکه در برخی موارد نیز بترسند. همچنین با تمام وجود او را در آغوش بگیرید.”
دستیاران مک کارتی به درخواستی برای اظهار نظر درباره شخصیت پردازی کینزینگر پاسخ ندادند.
با این حال، برخی دیگر به شکستگی هایی اشاره می کنند که نشان می دهد قدرت ترامپ در حال کاهش است.
ترامپ که از توییتر منع شده و سایر مگافون های رسانه های اجتماعی خود را تکذیب کرد، دیگر مانند دوران ریاست جمهوری چرخه اخبار را کنترل نمی کند. او کنفرانس خبری را که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود، به دنبال فشار برخی از متحدان جمهوری خواه که هشدار داده بودند چنین رویدادی نادرست بود، لغو کرد.
در طول برجسته‌ترین انتخابات سال گذشته، جمهوری‌خواهانی مانند نامزد فرمانداری ویرجینیا، گلن یانگکین، ترامپ را به‌طور استراتژیک در فاصله دور نگه داشتند. پیروزی یانگکین یک مدل احتمالی برای نامزدهای رقابت در ایالت های میدان نبرد ایجاد کرد که در آن رای دهندگان حومه شهر که از رئیس جمهور سابق ناراحت هستند، یک بلوک کلیدی هستند.
در حالی که حمایت ترامپ در بسیاری از رقابت‌های مقدماتی میان‌دوره‌ای آرزومند باقی می‌ماند، اما در برخی از رقابت‌های کلیدی نیز نتوانست میدان را پاک کند. ترامپ به همین ترتیب تلاش کرده است تا دیگر جمهوری خواهان را از چشم دوختن به نامزدی ریاست جمهوری 2024 جلوگیری کند. معاون رئیس‌جمهور سابق، وزیر امور خارجه و تعداد معدودی از متحدان سنا، سفرهای مکرری به ایالت‌هایی داشته‌اند که زودهنگام رای‌گیری می‌کنند، برای کمپین‌های احتمالی آماده می‌شوند و از مخالفت با ترامپ خودداری می‌کنند.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، گفت: «وقتی کسی از قدرتمندترین دفتر در جهان، دفتر بیضی شکل بیرون می‌رود تا در کنار استخر شنا در مارآ لاگو بنشیند، نفوذ او کاهش می‌یابد. بولتون در سال گذشته از نظرسنجی های ملی و ایالتی گسترده ای در این زمینه حمایت مالی کرده است که نشان می دهد قدرت ترامپ و قدرت حمایت او از زمان ترک ریاست جمهوری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
بولتون گفت: «واقعاً فکر می‌کنم شواهد واضح است که کار مردم با ترامپ تمام شده است. او همچنان از حمایت برخوردار است، اما در حال کاهش است. راستش نه به سرعتی که من دوست دارم کاهش می یابد و نه به صفر می رسد. اما در میان مردم واقعی، این روند رو به کاهش است.»
ترامپ همچنین با انبوهی از تحقیقات از جمله در نیویورک مواجه است، جایی که دادستان‌ها در حال بررسی این هستند که آیا شرکت املاک و مستغلات او بانک‌ها و مقامات مالیاتی را در مورد ارزش دارایی‌هایش گمراه کرده، آنها را برای به دست آوردن شرایط وام مطلوب یا به حداقل رساندن آن‌ها برای به دست آوردن پس‌انداز مالیاتی، گمراه کرده است. دفتر لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، این هفته تأیید کرد که ترامپ و دو فرزند ارشدش، ایوانکا و دونالد ترامپ جونیور، را به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد شیوه های تجاری خانواده احضار کرده است. هر دو کودک جانشینان سیاسی برجسته ترامپ بوده اند.
در همین حال، در کاپیتول هیل، کمیته 6 ژانویه به تحقیق درباره دخالت کاخ سفید ترامپ در قیام مرگبار ادامه می دهد.
ترامپ همچنان به سال 2024 چشم دوخته است، حتی با وجود وسواس در مورد انتخابات 2020. تیم ترامپ پس از صرف سال 2021 برای جمع‌آوری پول و اعلام حمایت‌های خود از نامزدهایی که طوطی‌سازی انتخابات او را بالا و پایین کرده‌اند، در حال آماده شدن برای کمک به این نامزدها برای پیروزی با برنامه‌ریزی تظاهرات و حمایت مالی از جمله انتقال به حساب‌های نامزدها است. و تبلیغات هدفمند
به گفته متحدان، ترامپ انتخابات میان دوره ای را پایه ای برای کمپین بعدی خود می بیند و قصد دارد از این چرخه برای جایگاه خود برای نامزدی حزبش استفاده کند.
در همین حال، مدافعان حقوق رای به طور فزاینده‌ای نگران هستند زیرا ایالت‌های دارای قوای مقننه جمهوری‌خواه قوانینی را به اجرا می‌گذارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در انتخابات آینده رای را تحت تأثیر قرار دهند یا آن را رد کنند. آنها می ترسند اگر نامزدهای مورد حمایت ترامپ برای وزیر امور خارجه و دادستان کل که می گویند انتخابات به سرقت رفته است، در موقعیت هایی قرار بگیرند که می تواند بر نتیجه سال 2024 تأثیر بگذارد، چه اتفاقی می افتد.
ویتمن، که به عنوان یکی از اعضای این سازمان نیز فعالیت می‌کند، گفت: «این یک تلاش هماهنگ برای تضعیف اعتماد عمومی ما به سیستم انتخاباتی است، بنابراین در سال‌های 2022 و 2024، اگر آنها انتخابات را دوست ندارند – و این جمهوری‌خواهان هستند – می‌توانند آن را لغو کنند. رئیس ایالات متحده اکشن، یک سازمان غیرانتفاعی غیرحزبی که هدف آن حفاظت از یکپارچگی انتخابات آینده است. «ما در مکانی بسیار بسیار شکننده هستیم.