تنظیم‌کننده چین می‌گوید سیاست‌های دولت لزوماً با عرضه‌های اولیه عمومی در خارج از کشور مرتبط نیست

پکن: رگولاتور اوراق بهادار چین روز یکشنبه گفت که حرکت‌های سیاست اخیر پکن صنایع خاص یا شرکت‌های خصوصی را هدف قرار نمی‌دهد و لزوماً به شرکت‌هایی که به دنبال عرضه در بازارهای خارج از کشور هستند مرتبط نیست.
چین در ماه‌های اخیر یک سرکوب نظارتی گسترده را علیه شرکت‌های اینترنتی، آموزش انتفاعی، و توسعه‌دهندگان املاک و مستغلات اجرا کرده است.
کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC) در بیانیه ای اعلام کرد: هدف اصلی (این حرکت ها) تنظیم انحصار، محافظت از منافع و امنیت داده های شرکت های کوچک و متوسط ​​و همچنین امنیت اطلاعات شخصی است. .
رگولاتور فضای سایبری پیشنهاد کرده بود شرکت‌هایی که بیش از یک میلیون کاربر در چین دارند، قبل از ارسال داده‌های مربوط به کاربر به خارج از کشور یا فهرست کردن سهام در خارج از کشور، تحت بازبینی امنیتی قرار گیرند.
غول سواری چینی، دیدی گلوبال، روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد تنها پنج ماه پس از آغاز به کار خود، از بورس نیویورک خارج شود و به دنبال عرضه در هنگ کنگ باشد.
کمیسیون نظارتی اوراق بهادار اعلام کرد که قوانین جدیدی را که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) وضع شده است، مورد توجه قرار داده است که از شرکت‌های چینی خواسته است تا ساختار مالکیت و حسابرسی خود را به تفصیل شرح دهند.
CSRC گفت: برخی گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه چین احتمالاً شرکت‌های دارای ساختار VIE (واحد با بهره متغیر) را از فهرست ایالات متحده منع خواهد کرد، یک مورد “سوء تفاهم کامل و (درست) نادرست خواندن است.
ساختار VIE که به طور گسترده توسط شرکت های فناوری استفاده می شود، دو دهه پیش برای دور زدن قوانین محدود کننده سرمایه گذاری خارجی در صنایع حساس مانند رسانه ها و مخابرات ایجاد شد.
این کمیسیون گفت که سیاست‌های CSRC به‌منظور سرکوب صنعت خاص یا شرکت‌های خصوصی نیست و «هیچ ارتباط ضروری با فهرست‌های خارج از کشور شرکت‌ها ندارند».
این کمیسیون گفت که کمیسیون دریافته است که برخی از شرکت های چینی به طور فعال با تنظیم کننده های داخلی و خارجی برای عرضه عمومی در ایالات متحده در ارتباط هستند. گفت که CSRC به انتخاب شرکت ها در مورد مکان های فهرست بندی بر اساس انطباق احترام می گذارد.
کمیسیون اوراق بهادار گفت که ارتباطات صریح و سازنده ای با SEC و هیئت نظارت بر حسابداری شرکت های دولتی داشته است و پیشرفت مثبتی در ارتقای همکاری ها در برخی از موضوعات کلیدی به دست آورده است.
با این حال، این بیانیه خاطرنشان کرد که برخی از نیروها در ایالات متحده نظارت بر بازار سرمایه را “سیاسی” کرده اند و شرکت های چینی را تهدید کرده اند که در سال های اخیر از این کشور خارج می شوند، که برخلاف اصول اقتصاد بازار است و به سرمایه گذاران جهانی آسیب می رساند.
CSRC گفت که به برقراری ارتباط با همتای آمریکایی خود برای حل و فصل مسائل باقی مانده در حوزه های ممیزی و نظارتی در اسرع وقت ادامه خواهد داد.