گزارش پاکستان: تقریباً تمام استخوان های سریلانکای لینچ شده شکسته، 99 درصد بدن سوخته است.

بازرگانان در حالی که در خارج از دفتر اتاق بازرگانی و صنعت سیالکوت در سیالکوت پاکستان (AP) به او ادای احترام می کنند، در کنار تصویر یک مدیر سریلانکایی یک کارخانه تجهیزات ورزشی، شمع و گلبرگ های رز قرار می دهند.

لاهور: یک گزارش رسانه ای روز یکشنبه با استناد به گزارش پس از کشتار وی اعلام کرد که تقریباً تمام استخوان های پریانتا کومارا دیوادانا، ملیت سریلانکایی، شکسته و بدن او 99 درصد در حادثه لینچ وحشتناک در استان پنجاب پاکستان سوخته است.
حامیان خشمگین حزب اسلامگرای تندرو تحریک لبیک پاکستان (TLP) روز جمعه به یک کارخانه پوشاک حمله کردند و مدیر کل آن دیوادانا را که در 40 سالگی بود، پیش از آتش زدن جسد او به اتهام توهین به مقدسات، به قتل رساندند.
به گزارش ژئو نیوز، در گزارش کالبدشکافی دیوادانا شکستگی جمجمه و فک علت مرگ ذکر شده است.
در این گزارش آمده است که تمام اعضای حیاتی او، کبد، معده و یکی از کلیه‌هایش تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، در حالی که آثار شکنجه در سراسر بدنش قابل مشاهده بوده و نخاعش در سه نقطه مختلف شکسته شده است.
گزارش پس از مرگ این شهروند سریلانکا نشان داد که 99 درصد بدنش سوخته و به استثنای یک پا، تمام استخوان هایش شکسته است.
به گفته سخنگوی پلیس پنجاب، پس از کالبد شکافی، جسد دیوادانا به لاهور فرستاده شد و در آنجا به کنسولگری سریلانکا تحویل داده شد.
به نقل از این مقام مسئول، پس از انجام تشریفات قانونی، جسد از طریق یک پرواز ویژه به سریلانکا ارسال خواهد شد.
در همین حال، یک فیلم ویدئویی منتشر شده است که نشان می‌دهد مردی به داخل می‌پرد و تلاش می‌کند تا این شهروند سریلانکایی را در حالی که اوباش او را کتک می‌زدند نجات دهد، و افزود که او مدتی ضرب و شتم را تحمل کرد، اما پس از مدتی نتوانست ادامه دهد.
این گزارش می افزاید که پس از کشته شدن دیوادانا، مرد دیگری دیده شد که از اوباش التماس می کرد که آن را آتش نزنند، اما او توسط اوباش به کناری پرتاب شد.
با افزایش فشار بر دولت پاکستان برای محاکمه مجرمان، بیش از 800 نفر به اتهام تروریسم محاکمه شده اند، در حالی که 13 مظنون اصلی در میان 118 نفری هستند که تاکنون در قتل هولناک این شهروند سریلانکا در استان پنجاب دستگیر شده اند.
دیوادانا، فارغ التحصیل از دانشگاه پرادنیه، همسر و دو فرزندش به یادگار مانده است. او در سال 2010 برای استخدام به پاکستان رفت و از سال 2012 به عنوان مدیر کارخانه سیالکوت مشغول به کار بود.
او به عنوان مدیر کل در صنایع راجکو (تعداد پوشاک – لباس ورزشی) در ناحیه سیالکوت، در حدود 100 کیلومتری لاهور، کار می کرد.
پارلمان سریلانکا، رئیس جمهور گوتابایا راجاپاکسا و نخست وزیر ماهیندا راجاپاکسا این لینچ را محکوم کرده اند و امیدوارند که نخست وزیر خان به تعهد خود برای آوردن همه دست اندرکاران به عدالت و تضمین امنیت بقیه کارگران مهاجر این کشور جزیره ای پایبند باشد.
«بیش از 800 مرد در ساعت 10 صبح جمعه در کارخانه جمع شدند و گزارش هایی مبنی بر اینکه کومارا یک برچسب/پوستر (مقاطع با آیات اسلامی) را پاره کرده و مرتکب توهین به مقدسات شده است. آنها به دنبال او گشتند و او را (از پشت بام) یافتند. رائو سردار علی خان، بازرس کل پلیس (پنجاب) گفت: آنها او را کشیدند، به شدت کتک زدند و تا ساعت 11:28 صبح او مرده و جسد توسط اوباش خشن به آتش کشیده شد.
اوباش پس از سوزاندن جسد این شهروند سریلانکایی، جاده وزیرآباد را مسدود کرده بودند. وی گفت که پلیس از ایستگاه های مختلف برای کنترل اوضاع به آنجا رسیده است.
این حادثه محکومیت گسترده ای را در تمام اقشار جامعه برانگیخت. پس از این حادثه پلیس نیز به دلیل رسیدن به محل جنایت مورد سرزنش قرار گرفت. تنها چند پلیس در یک ویدیو دیده می شوند که از مردم می خواهند در حالی که جسد در حال سوختن است عقب بمانند.
کشتار اوباش به اتهام توهین به مقدسات در پاکستان بسیار رایج بوده است، جایی که این جنایت می تواند حکم اعدام را در پی داشته باشد.
در آوریل 2017، یک گروه خشمگین، دانشجوی دانشگاه مشعل خان را زمانی که متهم به ارسال محتوای توهین آمیز آنلاین شده بود، لینچ کردند.
یک زوج مسیحی در سال 2014 پس از متهم شدن به هتک حرمت به قرآن، لینچ شده و سپس در کوره ای در پنجاب به آتش کشیده شدند.

فیس بوکتوییترلینکدینپست الکترونیک