تنظیم کننده های فدرال در حال بررسی قرارداد SPAC ترامپ هستند

در ماه اکتبر، ترامپ یک سرمایه گذاری رسانه ای جدید را اعلام کرد که «در مقابل ظلم فناوری بزرگ ایستادگی می کند». آن نهاد جدید، به ریاست رئیس جمهور سابق، موافقت کرد که از طریق ادغام با Digital World، یک شرکت خرید با هدف ویژه، یا SPAC، عمومی شود.

روز دوشنبه، Digital World Acquisition Corp. اعلام کرد که در اوایل نوامبر یک درخواست اطلاعات و سند از کمیسیون بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است. از جمله موارد دیگر، دنیای دیجیتال گفت که درخواست SEC به دنبال اسناد و ارتباطات بین دنیای دیجیتال و گروه رسانه و فناوری ترامپ است.

دنیای دیجیتال همچنین گفت که خود تنظیم کننده وال استریت، سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی، یا FINRA، در حال بررسی معاملات قبل از اعلام معامله است.

سهام دنیای دیجیتال در روزهای پس از اعلام این معامله تا 1657 درصد افزایش یافت. این شرکت تقریباً یک شبه به وضعیت سهام میم دست یافت، اگرچه اطلاعات کمی در مورد این سرمایه گذاری وجود دارد. پرونده‌ها نشان نمی‌دهند که این شرکت چقدر درآمد دارد، در صورت وجود.
اما تقریباً بلافاصله این معامله مورد بررسی قرار گرفت. نیویورک تایمز در اواخر اکتبر گزارش داد که ترامپ مدت ها قبل از اینکه این شرکت سهامی عام منتشر شود و قبل از افشای چنین مذاکراتی برای سرمایه گذاران، بحث درباره ادغام با Digital World را آغاز کرد.
سناتور الیزابت وارن از SEC خواست تا بررسی کند که آیا قوانینی توسط Digital World نقض شده است یا خیر، زیرا شرکت بارها به سهامداران گفته است که مذاکرات اساسی با یک شرکت هدف انجام نداده است. SPAC ها قرار نیست قبل از جمع آوری پول از مردم، اهداف ادغام را برنامه ریزی کنند.
در یک توییت دوشنبهوارن گفت که “خوشحال است” که SEC و FINRA در حال بررسی هستند. وارن نوشت: “هیچ کس فراتر از قانون نیست – و ممکن است در جریان ادغام پیشنهادی Digital World Acquisition Corp و شرکت رسانه ای ترامپ، نقض جدی قوانین اوراق بهادار صورت گرفته باشد.”

دنیای دیجیتال روز دوشنبه گفت که درخواست SEC به دنبال اسناد مربوط به جلسات هیئت مدیره، سیاست ها و رویه های مربوط به تجارت، شناسایی آدرس های بانکی، تلفن و ایمیل و هویت سرمایه گذاران خاص است.

دنیای دیجیتال نشان داد که همکاری کرده است و با استناد به درخواست SEC تاکید کرد که این تحقیقات به این معنی نیست که SEC “به این نتیجه رسیده است که هر کسی قانون را نقض کرده است یا اینکه SEC نظر منفی نسبت به DWAC یا هر شخص، رویداد یا امنیتی دارد.”

نه دنیای دیجیتال و نه گروه فناوری و رسانه ترامپ به درخواست ها برای اظهار نظر بیشتر پاسخ ندادند.

سهام دنیای دیجیتال روز دوشنبه بیش از 4 درصد کاهش یافت.

علاوه بر تحقیقات SEC، Digital World گفت که در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر درخواستی برای اطلاعات از FINRA دریافت کرده است. این شرکت گفت که درخواست FINRA مربوط به بازنگری معاملات قبل از اعلام ادغام ترامپ در 20 اکتبر است.

«طبق درخواست FINRA، این استعلام نباید به‌عنوان نشانه‌ای تلقی شود که FINRA تشخیص داده است که نقض قوانین نزدک یا قوانین اوراق بهادار فدرال رخ داده است، و نه به‌عنوان بازتابی در مورد شایستگی اوراق بهادار درگیر یا هر شخصی که معاملات را انجام داده است. در چنین اوراق بهاداری، “دنیای دیجیتال در پرونده گفت.

علی‌رغم بررسی‌های نظارتی و این واقعیت که گروه رسانه و فناوری ترامپ واقعاً محصولی را عرضه نکرده است، این سرمایه‌گذاری روز شنبه اعلام کرد که به توافقی برای جمع‌آوری یک میلیارد دلار پس از تکمیل قرارداد SPAC دست یافته است.

عجیب است که TMTG فاش نکرد که سرمایه گذارانی که 1 میلیارد دلار تعهد کرده اند چه کسانی هستند، به جز اینکه گفته است آنها یک “گروه متنوع” از سرمایه گذاران نهادی هستند.

بعداً در روز دوشنبه، TMTG اعلام کرد که دوین نونز، نماینده جمهوریخواه از کالیفرنیا، ماه آینده مدیرعامل آن خواهد شد. نونس در نامه ای به رای دهندگان خود گفت که در هفته های آینده مجلس را ترک خواهد کرد.