سال 2022 زمانی است که سرمایه گذاران در نهایت به سهام ارزشی باز خواهند گشت. واقعا

چند سالی است که این امر در میان انتخاب کنندگان سهام رایج بوده است. اما به اصطلاح FAANG ها و همچنین مایکروسافت (MSFT)، تسلا (TSLA) و Nvidia (NVDA)، همچنان بر وزن بازار S&P 500 تسلط دارند. بنابراین آیا واقعاً سرمایه گذاران در نهایت این رهبران نزدک را برای سهام ارزان تر ترک خواهند کرد؟
با توجه به ارزش آن، به نظر می رسد که این اتفاق دوشنبه رخ می دهد. داو بیش از 700 واحد یا 2.1 درصد افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت بود والگرین (WBA)، Amgen (AMGN)، آمریکن اکسپرس (AXP)، بوئینگ (BA)، ویزا (V) و کوکاکولا (KO). اما نزدک کمتر از نصف این مقدار رشد داشت.

برخی از کارشناسان فکر می کنند که سرمایه گذاری های حرکتی در سال آینده همچنان کاهش می یابد.

با توجه به اینکه فدرال رزرو اکنون شروع به کاهش یا کاهش خرید اوراق قرضه کرده است، نرخ بهره بلندمدت باید افزایش یابد. افزایش کوتاه مدت نرخ بهره احتمالا در مقطعی در سال آینده نیز وجود دارد. این می تواند به رشد درآمد بسیاری از شرکت های برتر فناوری منجر شود.

لیزا شالت، مدیر ارشد سرمایه گذاری در مدیریت ثروت مورگان استنلی، می گوید: «وقتی به سال 2022 نگاه می کنیم، باید در مورد ارزش گذاری ها و جهت تورم بحث بیشتری شود.

او افزود: «این برای سهام‌های ارزشی و شرکت‌های دوره‌ای عالی است، اما برای فناوری نه زمانی که نرخ‌ها به طور قطعی بالاتر می‌روند.»

سهام های کوچک در حال له شدن هستند.  این نشانه بدی برای اقتصاد است

شالت گفت که او فکر می‌کند که بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز خطر مقررات فدرال و سرکوب‌های بیشتر علیه غول‌های فناوری را نادیده می‌گیرند، صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات میان‌دوره‌ای مهم سال آینده پیروز می‌شود.

چیزی که سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فناوری باید به آن بیدار شوند این است که مهار فناوری یک موضوع پوپولیستی است. برای مثال، فیس‌بوک در مقابل دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان نیست. بلکه فیس‌بوک در مقابل دولت است. شالت گفت.

با در نظر گرفتن این موضوع، شالت گفت که از شرکت‌های مالی، صنعتی، سهام املاک و شرکت‌های مسافرتی به عنوان شرط‌های بازگشایی اقتصادی بهتر از فناوری خوشش می‌آید. تجمع آنها ممکن است مسیر خود را طی کرده باشد.

او گفت: “سهام های آزمایش شده و واقعی خسته تر و شلوغ تر هستند.”

فن‌آوری‌های بزرگی مانند اپل و نتفلیکس، شرکت‌های بزرگی هستند، اما آیا می‌توانید شرایط بهتری را برای کسب‌وکارشان در نظر بگیرید تا زمانی که مردم از خانه کار می‌کنند و به فناوری بهتر نیاز دارند و در خانه‌هایشان هیچ کاری نمی‌کنند، همه‌گیری داشته باشند؟» او گفت.

معاملات مومنتوم شروع به خیلی کف آلود به نظر می‌رسند

با این حال، برخی فکر می کنند که سرمایه گذاران نباید فناوری را به کلی نادیده بگیرند. به هر حال، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری اکنون بیشتر شبیه به سهام ارزشی معامله می‌کنند تا شرکت‌های رشد خالص.

گای دیویس، مدیر عامل و مدیر پورتفولیوی ETF سرمایه گذاران واقعی، گفت: “شما باید بیشتر بر ارزش بلندمدت تمرکز کنید تا احساسات بازار. سود باعث افزایش قیمت سهام می شود.” “شما فقط می توانید به عملکرد تجاری اساسی یک شرکت اعتماد واقعی داشته باشید.”
با در نظر گرفتن این موضوع، دیویس گفت که صندوق او دارای سهام مایکروسافت و متا است. اما در شرکت های مالی نیز سهام بزرگی دارد چارلز شواب (SCHW) و اولین آمریکایی (FAF) و همچنین شرکت های املاک و مستغلات مانند صاحبان زیرساخت های بی سیم برج آمریکایی (دفتر دولتی) و قلعه تاج (CCI).
با این حال، ناظران کهنه کار بازار نگران هستند که رشد سریع بازار امسال، به ویژه برای چیزهایی مانند بیت کوین و شرکت هایی مانند GameStop (GME) و AMC (AMC)، کمی حباب است.

ویتنی تیلسون، مدیر اجرایی Empire Financial Research، گفت: “من یک فرد ارزشی قدیمی هستم. حماقت های زیادی در بازارهای ارزهای دیجیتال، NFT و سهام میم وجود دارد.”

تیلسون گفت که بازار کلی او را به یاد کف کردن سهام اینترنت در سال 1999 و اوایل سال 2000 می‌اندازد. سرمایه‌گذاران باید مراقب باشند که گرفتار خرید در بالای صفحه نشوند.

او درباره ترس ضرب المثل از دست دادن گفت: از معاملات FOMO اجتناب کنید. افراطی‌هایی وجود دارد که حدس و گمان انسان‌ها در آن حد و مرزی ندارد.»