توییتر تیک‌های آبی را برای برخی حساب‌ها، از جمله افراد مشهور مرده، بازگرداند

سان فرانسیسکو: تیک‌های آبی توییتر روز شنبه در برخی از رسانه‌ها، افراد مشهور و دیگر حساب‌های پرطرفدار بازگردانده شد – اقدامی که مورد اعتراض بسیاری از گیرندگان قرار گرفت.
توییتر می‌گوید که زمانی که نشانه‌ای رایگان از اصالت و شهرت بود، تیک‌های آبی اکنون باید توسط مشترکان با قیمت ۸ دلار در ماه خریداری شوند. حساب‌های غیرپرداختی که دارای تیک آبی بودند، روز پنجشنبه آن را از دست دادند، زیرا ایلان ماسک استراتژی موسوم به “تویتر آبی” را برای ایجاد درآمد جدید اجرا کرد که سال گذشته اعلام شد. به گفته تراویس براون، توسعه‌دهنده نرم‌افزار مستقر در برلین که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را ردیابی می‌کند، تنها بخش کوچکی از کاربران تیک آبی مشترک شدند – کمتر از 5٪ از 407000 نمایه تحت تأثیر قرار گرفتند. اما در روز جمعه و شنبه، تعدادی از سلبریتی‌ها به ظاهر بدون اقدام از سوی خود، از جمله استفن کینگ نویسنده، لبرون جیمز، قهرمان NBA و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، دوباره بلوتیک خود را به دست آوردند. ماسک روز جمعه در توییتی نوشت که «شخصاً هزینه چند (اشتراک) را پرداخت می‌کند. رپر آمریکایی لیل ناس ایکسکه نمایه‌اش تیک آبی را نشان می‌دهد، در توییتی نوشت: “به جان من برای توییتر آبی پولی پرداخت نکردم، خشم من تسلا را احساس خواهید کرد!” اکانت برخی از افراد مشهور مرده، مانند سرآشپز آمریکایی آنتونی بوردین نیز یک تیک آبی دریافت کرد. بسیاری از حساب‌های رسمی رسانه‌ها، از جمله AFP، که مشترک توییتر بلو نیست، دوباره موفق شدند.
تیک‌های بازگردانده شده رادیو عمومی ایالات متحده NPR و پخش‌کننده عمومی کانادا CBC را که اخیراً فعالیت حساب‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند، جذب نکرد.