تیانجین چین همه ساکنان را پس از یافتن Omicron آزمایش می کند

پکن: تیانجین، یک شهر بندری بزرگ چین در نزدیکی پایتخت پکن، پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19 خوشه ای متشکل از 20 کودک و بزرگسال، از جمله حداقل دو مورد با نوع omicron، آزمایش دسته جمعی 14 میلیون ساکن خود را روز یکشنبه آغاز کرد.
افراد مبتلا شامل 15 دانش آموز 8 تا 13 ساله، یک کارمند در یک مرکز بعد از مدرسه و چهار والدین هستند. آزمایش در سطح شهر قرار است طی دو روز تکمیل شود.
چین استراتژی عدم تحمل کووید-19 خود را در آستانه بازی های المپیک زمستانی که در 4 فوریه در پکن افتتاح می شود، افزایش داده است. پایتخت چین در 115 کیلومتری (70 مایلی) شمال غربی تیانجین قرار دارد و توسط یک راه آهن پرسرعت که کمتر از یک ساعت طول می کشد به هم متصل شده است.
میلیون‌ها نفر در شیان و یوژو، دو شهر دیگر که دورتر هستند اما شیوع گسترده‌تری دارند، در خانه‌های خود محبوس شده‌اند. شهر ژنگژو، مرکز استان در 70 کیلومتری شمال یوژو، نیز در حال انجام آزمایشات گسترده و تعطیلی مدارس از روز دوشنبه است.
دو مورد اول تایید شده در تیانجین یک دختر 10 ساله و یک زن 29 ساله بودند که در مرکز پس از مدرسه کار می کردند. هر دو توسط نوع omicron آلوده شدند. در آزمایش بعدی تماس نزدیک، 18 نفر دیگر تا شنبه شب مثبت و 767 نفر منفی بودند.