جانسون: در بحبوحه افزایش Omicron، نخست وزیر بریتانیا جانسون در برابر یک قرنطینه دیگر مقاومت می کند

لندن: بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز سه‌شنبه گفت که انگلیس می‌تواند بدون تعطیلی اقتصاد در برابر افزایش عفونت‌های کووید-۱۹ مقاومت کند، زیرا بریتانیا رکورد دیگری را در روزانه گزارش کرد که ناشی از نوع Omicron است.
جانسون در برابر تحمیل اقدامات سختگیرانه قرنطینه در انگلیس مقاومت کرده است و شرط می‌بندد که تقویت واکسن و احتیاط در بین مردم برای محدود کردن موج اخیر کافی است.
بریتانیا روز سه‌شنبه ۲۱۸ هزار و ۷۲۴ مورد جدید کووید را گزارش کرد که یک رکورد جدید برای تعداد موارد گزارش شده در یک روز است – اگرچه این رقم نیز با تاخیر گزارش‌ها در تعطیلات تغییر کرد.
جانسون گفت که به اقدامات “طرح B” که ماه گذشته در انگلیس معرفی شد، که شامل پوشیدن پوشش صورت در وسایل نقلیه عمومی و مغازه‌ها بود، پایبند بود، اما تجمعات یا تعطیلی مشاغل را محدود نکرد.
“همراه با اقدامات طرح B که قبل از کریسمس معرفی کردیم، ما این فرصت را داریم که از این موج Omicron بدون تعطیلی مجدد کشورمان عبور کنیم. ما می توانیم مدارس و مشاغل خود را باز نگه داریم و می توانیم راهی برای زندگی پیدا کنیم. این ویروس، جانسون گفت.
“اما هفته های پیش رو چه در انگلیس و چه در سراسر جهان چالش برانگیز خواهد بود. نمی توان از این واقعیت فرار کرد که برخی خدمات به دلیل غیبت کارکنان مختل می شود.”
جانسون هشدار داده است که بیمارستان‌ها در هفته‌های آینده با فشار قابل‌توجهی مواجه خواهند شد و روز سه‌شنبه آزمایش روزانه کووید-19 را برای 100000 کارگر بحرانی اعلام کرد.
در حالی که پذیرش از اواسط دسامبر افزایش یافته است، آنها مسیر موارد روزانه را ردیابی نکرده اند، که احتمالاً منعکس کننده تاثیر واکسن ها و تزریقات تقویت کننده، احتمال کمتر شدن شدت Omicron و تاخیر زمانی در مراجعه افراد به بیمارستان است.
کریس ویتی، افسر ارشد پزشکی گفت که میزان مرگ و میر با افزایش موارد افزایش نیافته است، در حالی که جانسون گفت که بیش از 60 درصد از افرادی که تحت مراقبت های ویژه مبتلا به کووید هستند واکسن دریافت نکرده اند.
نیل فرگوسن، اپیدمیولوژیست در امپریال کالج لندن، گفت که الگوی بستری شدن در بیمارستان ممکن است با نفوذ موج Omicron به گروه‌های سنی بالاتر تغییر کند.
او به رادیو بی بی سی گفت: «معمولاً بستری شدن در بیمارستان در سراسر کشور در حال افزایش است و ممکن است تا چند هفته شاهد سطوح بالایی باشیم.
واکسیناسیون از نظر محافظت در برابر بیماری‌های شدید، با کمک این واقعیت که Omicron تقریباً به طور قابل‌توجهی شدیدتر است، کمک می‌کند، اما همچنان بر سیستم سلامت فشار می‌آورد.