جان کری و تونی بلینکن میزبان مجمع اقتصادهای بزرگ در مورد بحران آب و هوا هستند

مجمع اقتصادهای بزرگ بر گام های بعدی پس از نشست آب و هوای سازمان ملل متحد در گلاسکو در نوامبر متمرکز شد. بلینکن این نشست را با بیان اینکه دو هدف اصلی دارد آغاز کرد: تشویق کشورها برای دستیابی به اهداف کربن زدایی که قبلاً در سال گذشته تعیین شده بود و ترغیب آنها به در نظر گرفتن تعهدات اضافی برای محدود نگه داشتن گرمایش جهانی تا 1.5 درجه سانتیگراد – آستانه ای که دانشمندان هشدار می دهند این سیاره باید باقی بماند. زیر.

کری در بیانیه‌ای پس از این نشست گفت: «از شنیدن راه‌های بسیاری که کشورها برای پیشرفت در گلاسکو کار می‌کنند، تشویق شدم. “یک چیز واضح است: همه ما باید در این دهه سریعتر حرکت کنیم تا انتقال از زغال سنگ به انرژی های تجدیدپذیر را تسریع کنیم. من مشتاقانه منتظر نشست بعدی خود و نشست بعدی رهبرانمان هستم، زمانی که امیدواریم بتوانیم همه چیز را به سطح بعدی ببریم.”

علاوه بر نمایندگان اقتصادهای بزرگ – که اکثریت انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را تولید می‌کنند – کشورهای دیگری نیز حضور داشتند که بیشترین تأثیر را از بحران آب‌وهوایی داشته‌اند.

به گفته دو مقام ارشد دولت، رهبران جهانی در مورد برنامه‌هایی برای کاهش انتشار گازهای متان که باعث گرم شدن سیاره‌ها می‌شود، یک هدف جمعی برای تولید برق از منابع کربن صفر و سرعت بخشیدن به استقرار خودروهای الکتریکی در سراسر جهان بحث کردند.

این رویداد فرصتی برای کری بود تا کمی با وزرای آب و هوا ملاقات کند، هرچند مجازی. برنامه سفر معمولاً شلوغ کری به دلیل شیوع سریع ویروس کرونا که توسط نوع Omicron هدایت می شود، متوقف شده است. آخرین دو سفر حضوری کری به اروپا و اردن در ماه دسامبر انجام شد.

شرکت کنندگان شامل وزرا و سایر مقامات بلندپایه به نمایندگی از بیش از دوجین کشور و نهاد از جمله سازمان ملل متحد، بریتانیا و اتحادیه اروپا بودند. همچنین برخی از دیگر تولیدکنندگان برتر گازهای گلخانه ای جهان از جمله روسیه، چین، برزیل و هند در این نشست حضور داشتند.

مقامات ارشد دولت گفتند که این مجمع فرصتی برای شنیده شدن کشورهای کوچک و جزیره ای است. یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت، تلاش برای جمع آوری 100 میلیارد دلار در سال برای کشورهای کوچکتری بود که با عمده تغییرات آب و هوایی روبرو هستند – هدفی که به طور مداوم نادیده گرفته شده است.

مقامات گفتند که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن نیز در اواخر سال جاری یک نشست آب و هوایی برای رهبران جهان برگزار خواهد کرد.

اگرچه در اجلاس نوامبر پیشرفت هایی حاصل شد، اما برخی از حامیان آب و هوا به دلیل ناتوانی در رسیدگی به انتشار سوخت های فسیلی با درخواست فوری دانشمندان، آن را ناامیدی تلقی کردند.
آیا COP26 موفقیت آمیز بود؟  در اینجا آمده است که چگونه اجلاس های آب و هوایی تفاوت ایجاد می کنند

توافق نامه ای که بین کشورها منعقد شد حاوی ذکر بی سابقه ای از سوخت های فسیلی و نقش آنها در تشدید بحران آب و هوا بود. با این حال، مخالفت های چندین کشور این زبان را کمرنگ کرد. به عنوان مثال، هند در لحظه آخر متن را مجبور به تغییر کرد که منجر به توافقی شد مبنی بر اینکه زغال‌سنگ باید به‌جای حذف تدریجی «کاهش» شود.

ایالات متحده و چین برای محدود کردن انتشار گاز متان در چین و افزایش جاه‌طلبی‌های آب و هوایی این کشور توافق کردند، اما شرکت‌کنندگان متعددی در اجلاس به سی‌ان‌ان گفتند که معتقدند تیم کری از پیوستن به وعده‌های حذف تدریجی زغال‌سنگ به دلیل سیاست‌های دشوار پیرامون عملیات عظیم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ممانعت می‌شود. لایحه آب و هوا و اقتصادی

این اجلاس همچنین بدون یک راه حل روشن در مورد موضوع خسارات و خسارت پایان یافت – آیا کشورهای ثروتمند باید یک صندوق آب و هوایی اختصاصی برای کشورهای کوچکتر و در حال توسعه ایجاد کنند که بار عمده تغییرات آب و هوایی را متحمل می شوند.

توضیح: این داستان برای توصیف بهتر احساسات گروه‌های حامی آب و هوا در مورد نتایج COP26 به روز شده است.