حملات دزدان دریایی در سال 2021 به کمترین میزان خود در 27 سال اخیر رسید: گزارش

کوالالامپور: یک سازمان دیده بان دریایی روز پنجشنبه گفت که حملات دزدان دریایی به کشتی ها در سال گذشته به کمترین میزان خود در نزدیک به سه دهه گذشته رسید که ناشی از کاهش شدید در غرب آفریقا بود.
دفتر بین المللی دریانوردی (IMB) در گزارش سالانه خود اعلام کرد که در مجموع 132 مورد دزدی دریایی و سرقت مسلحانه در سراسر جهان گزارش شده است که کمترین رقم ثبت شده از سال 1994 تاکنون است.
سازمان دیده بان گفت که سقوط قابل توجهی در خلیج گینه در نزدیکی غرب آفریقا رخ داده است، با تنها 34 مورد گزارش در سال 2021 در مقایسه با 81 مورد در سال قبل.
این خلیج هزاران کیلومتر از آنگولا در جنوب تا سنگال در شمال امتداد دارد و آب های آن از خطرناک ترین آب های جهان برای دزدی دریایی محسوب می شود.
مایکل هاولت، مدیر IMB، “اقدامات قوی نیروی دریایی بین المللی و مقامات منطقه ای در خلیج گینه را ستایش کرد، که به نظر می رسد به طور مثبت در کاهش حوادث گزارش شده و تضمین تداوم ایمنی خدمه و تجارت نقش داشته است”.
اما او همچنین از کشورهای منطقه خواست تا تلاش ها را برای “تضمین یک راه حل بلند مدت و پایدار” افزایش دهند.
این دیده بان گفت، در حالی که حملات سقوط کرد، خلیج گینه همچنان عامل همه آدم ربایی ها در سطح جهان بود و 57 خدمه آن ربوده شدند.
خلیج گینه در سال‌های اخیر خلیج عدن، در نزدیکی سومالی، را به عنوان کانون دزدی دریایی آفریقا تحت الشعاع قرار داده است.
دزدی دریایی در خلیج گینه – محل دو تولیدکننده اصلی نفت در جنوب صحرای آفریقا، نیجریه و آنگولا – به طور جدی مسیرهای کشتیرانی بین المللی را مختل کرده و میلیاردها دلار به اقتصاد جهانی خسارت وارد کرده است.
IMB گفت، در جاهای دیگر، 50 درصد افزایش در حملات در سال گذشته در تنگه سنگاپور در مقایسه با سال 2020 مشاهده شده است، و حوادث گزارش شده به 35 رسیده است که بالاترین سطح از سال 1992 است.
بیشتر این حوادث دزدی های فرصت طلبانه بوده است.