خوان کارلوس: پرونده انصراف سوئیس به بودجه عربستان سعودی برای پادشاه سابق اسپانیا مرتبط است | اخبار جهان

ژنو: دادستان ژنو یک بانک سوئیسی را به دلیل عدم اطلاع رسانی به مقامات پولشویی در مورد بخشی از بیش از 100 میلیون دلار از عربستان سعودی که به خوان کارلوس، پادشاه سابق اسپانیا و معشوق سابقش داده شده بود، جریمه کرد، اما اتهامات احتمالی علیه همکارانش در مورد.
دفتر دادستانی ژنو روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقاتی را که سه سال پیش از پنج نفر به اتهام پولشویی آغاز شده بود، تا حدی رد کرد، در حالی که تصمیم گرفت بانک Mirabaud به درستی با اداره پولشویی سوئیس ارتباط برقرار نکرده است.
تحقیقات سوئیس پس از گزارش‌هایی در رسانه‌های اسپانیایی مبنی بر پرداخت‌های غیرقانونی احتمالی به نفع پادشاه در اعطای قراردادهای عمومی به شرکت‌های اسپانیایی – وجوهی که می‌توانست در بانک‌های سوئیس پنهان شده باشد، آغاز شد. گمان می رود برخی از این پرداخت ها به کمیسیون پروژه راه آهن سریع السیر از مدینه تا مکه در عربستان سعودی مرتبط باشد.
خوان کارلوس، 83 ساله، در میان پنج نفری که در این تحقیقات مورد بررسی قرار گرفتند، نبود.
دفتر دادستانی گفت که بازرسان دریافتند که خوان کارلوس در اول اوت 2008 – قبل از کناره گیری از پادشاهی – از طریق بنیادی به نام لوکوم مبلغ 100 میلیون دلار از وزارت دارایی عربستان سعودی دریافت کرده است. همچنین میلیون‌ها نفر دیگر توسط پادشاه یا معشوق سابقش کورینا لارسن، یک تاجر دانمارکی-آلمانی دریافت شده است.
لارسن که خود را به عنوان Corinna zu Sayn-Wittgenstein معرفی می کند، گفت: “بی گناهی من در ابتدا آشکار بود و این قسمت به عنوان بخشی از کمپین سوء استفاده مداوم علیه من توسط برخی از منافع اسپانیایی به من آسیب بیشتری وارد کرد.” در همین حال، متخلفان اصلی مورد بازجویی قرار نگرفته اند و به آنها فرصت داده شده تا فعالیت های خود را پنهان کنند.
دفتر دادستانی گفت که استفاده از یک بنیاد برای دریافت وجوه “میل” به پنهان کردن این سرمایه ها را نشان می دهد، اما “با این وجود تحقیقات نتوانست به اندازه کافی ارتباطی بین مبلغ دریافتی از عربستان سعودی و انعقاد قراردادهای ساخت و ساز ایجاد کند. از قطار سریع السیر.
این دادگاه به Mirabaud دستور داد تا جریمه ای به اضافه هزینه های قانونی به مبلغ 200000 فرانک سوئیس (217000 دلار) به دلیل عدم اطلاع رسانی به اداره پولشویی در مورد حساب شخصی لارسن بپردازد.
این بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم «معادل تبرئه کامل است و تأیید می‌کند که هیچ جرم پولشویی توسط بانک مرتکب نشده است» و «به اتهامات بی‌اساسی که علیه آن مطرح شده پایان می‌دهد».
میراباد گفت که جریمه اداری را “توجه می کند” و گفت که این به “نقض تعهدی” مرتبط است که به اداره پولشویی سوئیس در مورد یک معامله منفرد که 9 سال پیش انجام شده و ربطی به خوان نداشت گزارش دهد. کارلوس
دادستان های دادگاه عالی اسپانیا همچنان در حال بررسی رشوه های ادعایی در قرارداد قطار سریع السیر عربستان، وجوه ادعایی پادشاه سابق در بهشت ​​مالیاتی و کلاهبرداری احتمالی به مقامات مالیاتی هستند.
طبق گزارش‌ها، خوان کارلوس از اواسط سال 2020 در امارات متحده عربی زندگی می‌کند، زمانی که اتهامات مربوط به رسوایی‌های مالی در اطراف او پیچید و خانواده سلطنتی را شرمنده کرد.
پسر او، فیلیپه ششم، پس از کناره گیری خوان کارلوس در سال 2014 به تاج و تخت اسپانیا رسید و از آن زمان از پدرش فاصله گرفته است.
رسانه های اسپانیایی می گویند این پرداخت به امید پایان دادن به تحقیقات قبل از بازگشت او به خانه انجام شده است، اما دادستان ها می گویند که تحقیقات ادامه دارد.
خوان کارلوس در رتبه نهم ثروتمندترین خانواده سلطنتی جهان توسط مجله CEOWorld قرار دارد. فیلیپه ششم او را از لیست حقوق و دستمزد کاخ حذف کرد.