درخواست عمران خان با رادیکال ها برای پنهان کردن شکست دولت: گزارش

اسلام آباد: پاکستان تحت حکومت عمران خان، حتی در شرایطی که با یک بحران اقتصادی قریب الوقوع و سابقه ضعیف حقوق بشر دست و پنجه نرم می کند، به سمت رادیکالیزه شدن فرو رفته است.
به گفته اندیشکده بین المللی مستقر در کانادا – مجمع بین المللی حقوق، عمران خان با سرکوب گروه های افراطی مانند تحریک طالبان پاکستان (TTP)، تحریک لبیک پاکستان (TLP) و طالبان افغانستان، حسن نیت خود را از بین برده است. و امنیت
خواجه خالد فاروق، رئیس سابق اداره ملی مبارزه با تروریسم پاکستان، اخیراً در مقاله‌ای قاطع در نیوز اینترنشنال نوشت که وحشیگری اوباش، مانند قتل یک شهروند سریلانکایی در پنجاب در دسامبر سال گذشته، گستردگی رادیکالیسم را که بر جامعه پاکستان تأثیر می‌گذارد، نشان می‌دهد.
نخست وزیر که از دیرباز به عنوان “آقای طالبان خان” شناخته می شد، از ظهور طالبان در همسایه افغانستان حمایت کرد و پیروزی نظامی آنها را به عنوان یک پیروزی اسلامی پس از به قدرت رسیدن آنها ستود. به گفته مجمع بین المللی حقوق و امنیت، فریاد پیروزی کوتاه مدت بود، اما او متوجه شد که مانند اسلاف خود، یک گروه افراطی را تشویق کرده است، که تنها باعث افزایش افراط گرایی در کشور و منطقه می شود.
علاوه بر این، یکی از دام های پیروزی او در افغانستان، معامله ای بود که او مجبور شد با تحریک طالبان پاکستان، یک گروه تروریستی که چند سال پیش توسط ارتش پاکستان برای انجام یک بازی شیطانی با طالبان و ایالات متحده ایجاد شد، منعقد کند.
به گفته مجمع بین المللی حقوق و امنیت، با این حال، این گروه قاطعانه علیه ارتش و دولت روی آورد و به طالبان در افغانستان پناه برد.
دومین معامله «قابل توجه» که او با افراط گرایی داشت، روشی بود که به تحریک لبیک پاکستان TLP اجازه داد تا در خیابان های پاکستان دیوانه شود.
علاوه بر این، TLP پس از آزادی رهبرش سعد حسین رضوی در نوامبر گذشته و لغو ممنوعیت آن توسط دولت عمران خان در حال افزایش است.
به گفته مجمع بین المللی حقوق و امنیت، علاوه بر این، گروه های افراطی همواره از زمان استقلال پاکستان بخشی جدایی ناپذیر از جامعه پاکستان بوده اند و مشارکت مستمر آنها در روند فکری توده ها تأثیر زیادی بر تحول ملت داشته است.