دریای بالتیک: گارد ساحلی در حال بررسی نقش الکل در سقوط کشتی باری است

گارد ساحلی در بیانیه ای که رویترز گزارش داد، گفت: «مظنونات جنایی دیگری از جمله مسمومیت شدید دریا به وجود آمده است». در این بیانیه آمده است که گارد ساحلی همچنین در حال بررسی “سهل انگاری فاحش” در این حادثه است.

مقامات گفتند که در جریان این برخورد یک کشتی واژگون شد و دو نفر همچنان مفقود هستند. ده قایق و چندین هلیکوپتر جست‌وجوی این دو نفر را آغاز کرده بودند، اما عملیات جستجو و نجات در دریا از آن زمان متوقف شده است.

فردریک استرومبک، افسر ارتباطات در اداره دریانوردی سوئد (SMA) به سی ان ان گفت: کشتی اکنون به سمت آب های کم عمق کشیده شده است تا غواصان گارد ساحلی سوئد بتوانند به داخل آن بروند و آن را برای بازماندگان یا تلفات جستجو کنند.

رویترز گفت که این جفت احتمالاً نمی توانستند برای مدت طولانی در آب های سرد زمستان زنده بمانند، اما می توانند در یک حفره هوایی در بدنه زنده بمانند.

کشتی ها حدود ساعت 3:30 به وقت اروپای مرکزی بین شهر Ystad سوئد و جزیره دانمارکی Bornholm با یکدیگر برخورد کردند.

به گزارش رویترز، این حادثه در آب های سرزمینی سوئد رخ داد و هر دو کشتی در یک مسیر در حرکت بودند.

کشتی باری واژگون شده دانمارکی Karin Hoej (سمت چپ) در دریای بالتیک دیده می شود.

یکی از این دو، کارین هویج با پرچم دانمارک، واژگون شد. بر اساس گزارش SMA، دو نفر که گمان می‌رود در این کشتی 55 متری (طول 180 فوت) باشند، شناسایی نشده‌اند. مقامات گفتند که گمان می رود کارین هویج هیچ کالایی را در زمان سقوط حمل نمی کرد و خدمه کمتری داشت.

به نظر می رسد کشتی دیگر، Scot Carrier، آسیب جدی ندیده است. کشتی اسکات کریر 90 متر (295 فوت) طول دارد و در بریتانیا ثبت شده است. مالک آن، اسکاتلاین، به رویترز گفت که این شرکت نمی تواند درباره جزئیات این حادثه اظهار نظر کند، اما گفت که در حال همکاری و کمک به مقامات است.

مرکز عملیات مشترک وزارت دفاع دانمارک نمی‌تواند فوراً بگوید که آیا هر یک از کشتی‌ها محموله‌های خطرناکی در کشتی داشته است یا خیر.

به گزارش رویترز، کشتی دانمارکی که وارونه است، یک کشتی نسبتا کوچک است، بنابراین نفت کمی در آن وجود دارد. این چیزی است که در حال حاضر ما را نگران نمی کند.

داده‌های MarineTraffic.com نشان می‌دهد که کارین هویج به سمت شهر نیکوبینگ فالستر در جنوب دانمارک در حال سفر بوده است. کشتی اسکات کریر از سالاکگریوا، لتونی، به سمت شهر اسکاتلند مونتروز در حرکت بود.