دستگیری نوجوانی در نزدیکی محل برگزاری آزمون ورودی ژاپن

توکیو: پلیس توکیو اعلام کرد که سه نفر از جمله دو دانشجو که برای شرکت در امتحانات ورودی دانشگاه در حرکت بودند، روز شنبه در خارج از محل برگزاری آزمون مورد ضربات چاقو قرار گرفتند و مقامات یک دانش آموز 17 ساله را به ظن اقدام به قتل در محل دستگیر کردند.
پلیس گفت که قربانیان – دو دانش آموز 18 ساله دبیرستانی و یک مرد 72 ساله – همه هوشیار بودند و جراحات آنها تهدیدی برای زندگی نبودند که به سرعت برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. اما رسانه های محلی گزارش دادند که قربانی مسن بعدا در وضعیت وخیم قرار گرفت.
پلیس گفت مهاجم که تنها دانش آموز دبیرستانی از شهر ناگویا در مرکز ژاپن شناخته شده است زیرا او خردسال است، سه نفر را در خیابانی درست خارج از پردیس اصلی دانشگاه توکیو، یکی از دانشگاه های توکیو، از پشت کتک زد. محل برگزاری امتحانات ورودی سراسری ژاپن دو روزه در آخر این هفته.
پلیس گفت که در حال بررسی انگیزه های مهاجم است. او در امتحان شرکت نمی کرد. پلیس همچنین در حال بررسی آتش سوزی کوچک در ایستگاه متروی مجاور است که درست قبل از حمله رخ داده است. به گزارش رسانه های محلی، مظنون ادعا کرد که مسئول آتش سوزی ایستگاه مترو بوده است.
تلویزیون عمومی NHK گزارش داد که مهاجم نوجوان به پلیس گفت که با عملکرد تحصیلی خود دست و پنجه نرم می کند و می خواهد پس از ارتکاب جنایت خود را بکشد.
حدود 3700 دانشجو در امتحانات روز شنبه در دانشگاه توکیو شرکت کردند و علیرغم حمله طبق برنامه شروع کردند.
جنایات خشونت‌آمیز در ژاپن نادر است، اما در ماه‌های اخیر یک سری حملات تصادفی با چاقو و آتش‌سوزی رخ داده است.
در ماه دسامبر، 25 نفر در یک حمله آتش سوزی در یک کلینیک سلامت روان در اوزاکا کشته شدند که در آن یک مظنون نیز به شدت مجروح شد و بعدا جان باخت. در ماه اکتبر، مردی 24 ساله با لباس جوکر از فیلم های بتمن، مردی مسن را با چاقو زد و در واگن شلوغ قطار در توکیو آتش گرفت و بیش از ده ها نفر را مجروح کرد. در ماه اوت، یک مرد 36 ساله حدود 10 نفر را در حمله با چاقو به قطار شهری دیگر توکیو زخمی کرد.