دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل به دلیل جنگ، عملیات سودان را کاهش داد

ژنو: دفتر بشردوستانه سازمان ملل یک سخنگوی روز سه شنبه تایید کرد که به دلیل درگیری های شدید مجبور به کاهش برخی از فعالیت های خود در بخش هایی از سودان شده است.
دست‌کم پنج امدادگر در سودان از زمان آغاز درگیری‌ها بین گروه‌های رقیب در 15 آوریل کشته شده‌اند و دو آژانس سازمان ملل که کارکنان خود را از دست داده‌اند، سازمان بین‌المللی مهاجرت و برنامه جهانی غذا، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
“در مناطقی که درگیری های شدید مانع از عملیات بشردوستانه ما شده است، ما مجبور شده ایم ردپای خود را کاهش دهیم.” ینس لرکه، سخنگوی دفتر بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA). وی افزود: “اما ما متعهد هستیم که به ارائه خدمات برای مردم سودان ادامه دهیم.”
او گفت که تیم رهبری OCHA برای نظارت بر عملیات در کشور باقی مانده است. او افزود که آنها عملیات های بشردوستانه خارج از بندر سودان را رهبری خواهند کرد.
نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در همان جلسه گفت که برخی از خانواده ها در خارطوم از هشت روز گذشته در داخل خانه های خود محبوس شده اند. وی از کشورهای دیگر خواست تا پس از تخلیه خارجی ها به فشار بر سودان برای یافتن یک “راه حل طولانی مدت” ادامه دهند.