دومینیک راب: دومینیک راب معاون نخست‌وزیر بریتانیا پس از اتهامات قلدری استعفا داد.

لندن: معاون نخست وزیر بریتانیا دومینیک راب روز جمعه، یک روز پس از ارائه گزارشی از سمت خود استعفا داد قلدری ادعاها
راب این اتهامات در نامه استعفای خود را رد کرد و گفت: “وظیفه موظف به پذیرش نتیجه تحقیقات است”.
او افزود: «به جز دو مورد از ادعاهای مطرح شده علیه من، همه را رد کرد.
راب همچنین ادعاهایی را که کارکنان خود را تحقیر و تحقیر کرده است رد کرد و گفت که “همیشه حرفه ای رفتار می کند”، اما گفته است که در صورت تایید شکایت های قلدری استعفا می دهد.
راب، 49 ساله، برای اولین بار در سال 2010 به پارلمان راه یافت و در پست های ارشد دولتی از جمله وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه خدمت کرده است. او که در زمان بوریس جانسون معاون نخست وزیر منصوب شد، زمانی که جانسون در آوریل 2020 به دلیل کووید-19 در بیمارستان بستری شد، برای مدت کوتاهی مسئولیت دولت را بر عهده گرفت.
ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا روز پنجشنبه گزارشی را که مدت‌ها در انتظارش بود در مورد اینکه آیا معاون ارشدش کارمندان دولتی را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد، بررسی کرد.
این گزارش جدیدترین دردسر اخلاقی برای سوناک است که قول داد پس از سه سال بی‌ثباتی در زمان جانسون – که در تابستان 2022 پس از رسوایی‌های متعدد سرنگون شد – نظم و یکپارچگی را به دولت بازگرداند – و لیز تراس که در اکتبر پس از شش هفته از سمت خود کنار رفت. زمانی که برنامه های اقتصادی کاهش مالیات او جرقه ای را در بازارهای مالی ایجاد کرد.
یکی از اعضای کابینه او، گاوین ویلیامسون، در ماه نوامبر به دلیل ادعاهای قلدری استعفا داد. در ژانویه، سوناک، رئیس حزب محافظه کار، ندیم زهاوی را به دلیل ناتوانی در رسیدگی به اختلافات مالیاتی چند میلیون دلاری برکنار کرد.
(با ورودی های نمایندگی)