دیزنی از DeSantis فلوریدا به دلیل “کمپین” برای مسلح کردن دولت علیه شرکت شکایت کرد

والت دیزنی شرکت روز چهارشنبه از فرماندار جمهوریخواه فلوریدا، ران دیسانتیس، شکایت کرد و از دادگاه خواست تا تلاش های ایالتی برای اعمال کنترل بر پارک های موضوعی والت دیزنی ورلد این شرکت در اورلاندو را لغو کند.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که هیئت نظارت DeSantis که برای نظارت بر توسعه در و اطراف والت دیزنی ورلد در فلوریدا مرکزی منصوب شده بود، مجاز نظری که توافقی را که پایه و اساس میلیاردها دلار برای توسعه آتی این پارک موضوعی بود، باطل اعلام کرد.
“شرکت چاره ای جز طرح این شکایت برای محافظت از بازیگران، مهمانان و شرکای توسعه محلی خود در برابر یک کمپین بی امان برای استفاده از قدرت دولتی علیه دیزنی در تلافی ابراز دیدگاه سیاسی نامطلوب برخی مقامات دولتی ندارد.” شرکت در دادخواست خود گفته است.
سخنگوی DeSantis بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.
تلاش مستمر دیسانتیس و حامیانش برای اعمال کنترل بر دیزنی، سال گذشته پس از انتقاد این شرکت از قانون ایالتی مبنی بر ممنوعیت بحث در کلاس درباره جنسیت و هویت جنسیتی در مدارس آغاز شد.
سهام دیزنی در بازار روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت.
باب ایگر، مدیر اجرایی دیزنی، این اقدام تلافی جویانه علیه این شرکت را “ضد تجارت” و “ضد فلوریدا” خوانده است. این شرکت تقریباً 75000 کارمند در ایالت دارد.
جمهوری خواهان ایالتی سال گذشته دیزنی را پس از درگیری علنی با دیسانتیس، که به طور گسترده نامزد ریاست جمهوری 2024 محسوب می شد، هدف قرار دادند.
قانونگذاران فلوریدا قانونی را تصویب کردند که به استقلال مجازی دیزنی در توسعه 25000 هکتاری در مرکز فلوریدا، جایی که پارک های موضوعی آن واقع شده اند، پایان داد.
اما قبل از تصاحب منصوبین DeSantis، دیزنی تغییراتی را در توافقنامه منطقه مالیاتی ویژه اعمال کرد که فعالیت هیئت مدیره را برای چندین دهه محدود می کند.
نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که این کشمکش می‌تواند حمایت دیسانتیس را در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ایالات متحده افزایش دهد، اما همچنین به او در میان رای‌دهندگان گسترده‌تر آسیب برساند.
73 درصد از پاسخ دهندگان – از جمله 82 درصد از دموکرات ها و 63 درصد از جمهوری خواهان – گفتند که احتمال کمتری دارد از یک نامزد سیاسی حمایت کنند که از قوانینی حمایت می کند که برای مجازات یک شرکت به دلیل مواضع سیاسی یا فرهنگی آن طراحی شده است.