رانش زمین در شمال غرب پاکستان سه کشته بر جای گذاشت و خودروها را مدفون کرد

اسلام آباد: سه نفر به شمول دو تبعه افغانستان زنده زنده به گور شدند و چند تن دیگر نیز در پی یک انفجار بزرگ زخمی شدند. رانش زمین به دنبال بارش باران و رعد و برق در منطقه قبیله ای خیبر در شمال غربی پاکستان، در نزدیکی گذرگاه مرزی تورخم با افغانستان، روز سه شنبه. پلیس گفت که نزدیک به 22 خودرو نیز در زیر آوار مدفون شده اند.
مقامات می ترسیدند که ده ها نفر در زیر آوار محبوس شده باشند زیرا تلاش های امدادی برای بازیابی اجساد بیشتر و پاکسازی جاده اصلی اتصال دو کشور ادامه دارد. این یک زمین لغزش بزرگ است و فرآیند تخلیه مدتی طول می کشد تا تکمیل شود. عبدالنصیرخان، معاون کمیساریای ولسوالی خیبر، گفت: حدود 20 تا 25 موتر در لاشه ها مدفون شدند.
ایستگاه های تلویزیونی تصاویری از کانتینرهای کامیون باری را نشان دادند که بیشتر در زیر انبوه سنگ ها مدفون شده بودند.
مقامات امدادی گفتند که رانش زمین قبل از طلوع صبح و پس از بارش باران و طوفان در منطقه رخ داده است. این زمین لغزش کوچکی نیست که بتوان آن را به سرعت پاکسازی کرد. ما بیش از 60 نفر در اینجا برای آواربرداری کار می کنند. بلال فیضی، یکی از مسئولان امداد و نجات، گفت که مانند یک کوه کامل فرو ریخته است.
این مقام مسئول گفت: بلافاصله پس از رانش زمین و در حالی که رانندگان مشغول تهیه سحری، غذای پیش از سحر در ماه رمضان، روی اجاق گاز بودند، آتش سوزی نیز رخ داد. وی گفت: اکنون آتش سوزی تحت کنترل است.