رهبران کاتولیک ایتالیایی و یهودی استفاده از پرچم نازی ها در مراسم خاکسپاری کلیسا را ​​محکوم کردند

اسقف نشینی کاتولیک رم در بیانیه ای اعلام کرد که کشیشان در کلیسای سنت لوسی در یکی از محله های مرکزی رم، از جمله کسی که در مراسم تشییع جنازه ریاست می کرد، هیچ تصوری از آنچه در خارج از کلیسا در روز دوشنبه رخ خواهد داد، نداشتند.

تصاویر موجود در اینترنت تابوت را نشان می‌دهد که جسد آلسیا اوجلو، یکی از اعضای سابق گروه راست‌گرای افراطی Forza Nuova، با پرچم پوشانده شده است.

بیانیه اسقف نشین این پرچم را “نماد وحشتناکی که نمی توان با مسیحیت تطبیق داد” خواند و گفت که این قسمت نمونه توهین آمیزی از “استثمار ایدئولوژیک” از یک مراسم مذهبی است.

پلیس گفت که در حال بررسی این حادثه به عنوان یک جنایت احتمالی ناشی از نفرت است.

پس از اینکه صلیب شکسته روی مجسمه گاو شارژ در نزدیکی وال استریت و در تالار شهر نیویورک با اسپری رنگ آمیزی شد، یک نفر دستگیر شد.

جامعه یهودی رم ابراز خشم کردند که چنین وقایعی هنوز ممکن است بیش از هفت دهه پس از پایان جنگ جهانی دوم و سقوط دیکتاتوری فاشیستی ایتالیا رخ دهد.

در این بیانیه آمده است: «غیرقابل قبول است که پرچمی با یک صلیب شکسته هنوز هم بتوان در این روزگار در انظار عمومی به نمایش گذاشت، به ویژه در شهری که شاهد تبعید یهودیانش توسط نازی ها و همکاران فاشیست آنها بود.

پس از یورش به محله یهودیان رم در 16 اکتبر 1943، بیش از 1000 نفر از یهودیان پایتخت تبعید شدند که بیشتر آنها به اردوگاه مرگ آشویتس در لهستان تحت اشغال نازی ها منتقل شدند. فقط 16 نفر برگشتند.

در بیانیه جامعه یهودیان در روز سه‌شنبه آمده است که حادثه تشییع جنازه «وحشی‌تر از آن است زیرا در مقابل یک کلیسا رخ داده است».

حادثه مشابهی در مارس سال گذشته در خارج از کلیسای دیگری در رم رخ داد.