عمران خان: پاکستان: وضعیت اقتصادی پاکستان بهتر از هند است

اسلام آباد: عمران خان، نخست وزیر پاکستان، در مواجهه با چالش تصویب یک قانون بحث برانگیز برای برآورده کردن الزامات صندوق بین المللی پول قبل از بسته کمک مالی یک میلیارد دلاری، روز سه شنبه گفت که وضعیت اقتصادی کشور تحت دولت او هنوز بهتر از بسیاری از کشورها است. کشورهای منطقه به ویژه هند.
خان هنگام سخنرانی در مراسم افتتاحیه گفت: “پاکستان هنوز یکی از ارزان ترین کشورها در مقایسه با (بسیاری از کشورهای) جهان است… آنها (اپوزیسیون) ما را ناتوان می خوانند، اما واقعیت این است که دولت ما ملت را از همه بحران ها نجات داده است.” اجلاس بین المللی اتاق ها در سال 2022 که توسط اتاق بازرگانی و صنعت راولپندی (RCCI) در اسلام آباد ترتیب داده شد. وی گفت: قیمت نفت در کشور همچنان پایین تر از سایر کشورها است.
ادعاهای او با بحث آتشین لایحه مالی که دولت مستقر در مجلس ارائه کرده بود همزمان شد. این لایحه یکی از الزاماتی است که پاکستان باید تحت برنامه توافق شده با صندوق بین المللی پول در ژوئیه 2019 رعایت کند. در صورت تصویب، این قانون راه را برای پرداخت یک میلیارد دلار باز می کند. لایحه مالی بحث برانگیز شامل استقلال کامل بانک دولتی پاکستان (SBP) بود.
هنگامی که این موضوع برای بحث در مجلس ملی مطرح شد، شهباز شریف، رهبر اپوزیسیون و رئیس PML-N این سوال را مطرح کرد که چگونه ممکن است کشور از یک سو قدرت اتمی باشد و از سوی دیگر کاسه گدایی در دست داشته باشد.
رئیس جمهور PML-N با حمله به دولت گفت که تحریک انصاف حاکم پاکستان (PTI) اقتصاد این کشور را غرق کرده و امنیت آن را نیز به خطر می اندازد.
وی از دولت خواست لایحه جنجالی مالی را پس بگیرد. او در کف خانه گفت: “ما اختلافات سیاسی خود را داریم… اما لایحه دیگری بیاورید و از آن حمایت خواهیم کرد.” شهباز هشدار داد که اگر دولت بخواهد چنین لایحه ای را بولدوزر کند، مخالفان در خانه و جاده ها اعتراض خواهند کرد. شهباز هشدار داد: «آنها اقتصاد و آزادی پاکستان را به قیمت یک میلیارد دلار می فروشند.