روزانه موارد تایید شده کووید در چین به پایین ترین حد در دو ماه اخیر رسیده است

پکن: چین روز جمعه کمترین آمار روزانه موارد تایید شده کووید-19 محلی را در نزدیک به دو ماه گذشته گزارش کرد، پس از اینکه یک استراتژی ملی برای مهار سریع شعله‌ورها، شهرهایی را که بدترین آسیب‌دیدگی‌ها را مجبور به قفل کردن جوامع آسیب‌دیده و کاهش فعالیت‌های تجاری کرد، گزارش کرد.
داده های رسمی نشان داد که چین 23 مورد عفونت منتقل شده از داخل کشور را با علائم تایید شده برای روز پنجشنبه گزارش داد که از 43 روز قبل کاهش یافته است.
این چهارمین روز متوالی کاهش در موارد علامت دار موضعی است که کمترین بار روزانه مورد از 29 نوامبر را نشان می دهد.
استان مرکزی هنان و شهر شمالی تیانجین، دو منطقه ای که اکثر موارد محلی چین را در 10 روز گذشته شناسایی کرده اند، هر کدام کمتر از 10 عفونت تایید شده محلی را برای روز پنجشنبه گزارش کردند.
پکن، پایتخت، پنج گزارش داد که اندکی نسبت به سه روز قبل افزایش داشت. شهر جنوبی ژوهای و شیان در شمال غربی نیز تعداد انگشت شماری موارد جدید محلی را گزارش کردند.
چین برای روز پنجشنبه دو مورد جدید بدون علامت منتقل شده در داخل کشور را گزارش کرد که آنها را جدا از موارد تایید شده در استان یوننان در جنوب غربی طبقه بندی می کند.
هیچ فوتی جدیدی مشاهده نشد و تعداد قربانیان به 4636 نفر رسید. از 20 ژانویه، سرزمین اصلی چین 105484 مورد علامت دار تایید شده، شامل موارد محلی و مواردی که از خارج وارد می شوند، داشته است.